Proje Adı
"Doğa Dostu Nesiller: Çocuklarla Eko-Farkındalık"
4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
13.10.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
18.10.2025
Proje Özeti
Bilim ve teknolojinin her geçen gün pozitif bir ivme ile üst basamağına evrildiği günümüzde, disiplinler arası bilgi aktarımları kaçınılmaz olduğu kesindir. Teknolojinin gelişmesi ve teknolojik aletlerin kullanımı beşeri ve çevresel duyarlılığı da beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda, ziyaretçilerimize, farklı disiplinleri derleyip birçok atölye etkinliği düzenlenecektir. Bunu kimi zaman akıllı tarımla, biyoplastik üretimiyle kimi zaman Güneş enerjisinin daha verimli kullanılmasına yönelik çözüm önerileriyle çevreye duyarlı, doğanın kendisini kaynak kabul eden atölyeler olması planlanmaktadır. Teknoloji ile pekiştirilmiş deney düzeneklerinin öncelikle öğrenciler tarafından öğrenilmesi, sonrasında evlerinde, tarlalarında, okullarında öğrendiklerini yaşam boyu uygulamaları çevrenin korunması bakımından da önem taşıyacaktır. Çocukların hem kendi akranlarına hem de gelecek nesillere bu öğretileri aktarmaları çevre farkındalığı açısından büyük kazanım sağlayacaktır. Öğrencilerin duygu dünyalarına girmek, zihin haritalarına doğa dostu nesiller kavramını kazandırmak, çevreyi özümsemiş, farkındalığı yüksek nesiller yetiştirmek Denizli Bilim Merkezi olarak öncelikli hedefimizdir. Denizli Bilim Merkezi olarak, ilkokul, ortaokul, liseden gelecek farklı yaş gruplarından olan ziyaretçilerimizin, günlük hayatın içindeyken farkında olmadan, kendilerini bilimin nasıl çepeçevre sardığını fark etmelerini istemekteyiz. Özellikle Bilim merkezine gelecek bireylerin, ekolojik, geri dönüşümsel ve sürdürülebilir bilim bakış açısına yönelik özgün tasarım ve fikirler geliştirebileceğini amaçlıyor ve umut ediyoruz.
Hedef Kitle
Tüm vatandaşlar
Anahtar Kelimeler
Deniz Ekosistemi, Çevre Bilinci, Çevre Dostu Yöntem, Atıksu Arıtımı, Atık Bertarafı, Atık Geri Kazanımı, Çevre, Çevre Biyoteknolojisi, Çevre Sorunları, Çevre Ekolojisi,