Proje Adı
			
			
				Parçalardan Bütüne Özel Tasarım Yolculuğu
			
							
					4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
				
						
				Proje Numarası
			
			
			
				Yürütücü Kurum Adı
			
			
				
            KARAMANOĞLU MEHMETBEY Ü. EĞİTİM F.
      
			 
							
					Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
				
				
					23.06.2025
				
										
					Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
				
				
					28.06.2025
				
						
				Proje Özeti
			
			
            Bu projenin amacı Devlete bağlı ortaokullarda görevli, özel eğitim sınıflarında özel gereksinimli öğrencilere eğitim veren, özel eğitim öğretmenlerinin tersine mühendislik yaklaşımı ile fen ve matematik kazanımlarını öğrencilerine nasıl edindirebileceklerini uygulamalı ve planlı olarak öğrenmelerini sağlamaktır. Projeye katılan özel eğitim öğretmenlerine tersine mühendislik etkinlikleriyle tümdengelimsel yaklaşımla öğretimin kavratılarak, özellikle fen ve matematik derslerindeki BEP planına dahil edilen kazanımların daha kolay, anlamlı, uygulamalı ve tasarım tabanlı, öğrencilere aktarılabileceği anlatılacaktır. Etkinlikler özel eğitimde kullanılan öğretme-öğrenme yaklaşımlarıyla kurgulanacak olup bu yaklaşımların da kullanımı öğretmenlere aktarılacaktır. Eğitimler özel eğitim, STEM, mühendislik, matematik ve fen alanlarında akademik çalışmaları olan bilim insanları tarafından verilecektir. Projenin hedef kitlesi daha önce TÜBİTAK proje tecrübesi bulunmayan devlet okullarının ortaokul kısmında görev yapan özel eğitim sınıflarında görevli özel eğitim öğretmenlerinden 24 öğretmen olacaktır. Projeye katılacak öğretmenlerin kazandıkları tecrübeleri öğrencilerine aktarmaları hedeflenmektedir. 23-28 Haziran 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi planlanan etkinlikler, tersine mühendislik odaklı olup, deney, gözlem, grup çalışmaları, poster hazırlama, oyun, artırılmış gerçeklik, gezi gibi yaparak-yaşayarak öğrenmenin temel alındığı zengin öğretim yöntem ve tekniklerden oluşmaktadır. Proje hazırlık sürecinde Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman Gençlik Merkezi ve Konya Bilim Merkezi bilgilendirilmiş ve projeye sağlayacakları destek ile ilgili teminatlar alınmıştır. Karma yöntemde tasarlanan projede; öğretmenlerin proje sürecinde edindikleri bilgi ve becerileri değerlendirmek ve bilimsel yorumlar yapmak amacıyla nicel aşamada akademik bilgi testi, öz-yeterlik testi, mühendislik gelişim süreç rubriği ve tersine mühendislik ürün rubriği ön test son test şeklinde uygulanacak, nitel aşamada ise zihin haritalama, görüşme formu ve günlükler kullanılacaktır. Proje sonunda eğitim verilen öğretmenlerden edindikleri tümdengelimsel yaklaşımı kendi öğrencilerine uygulayarak video kayıt yöntemiyle açılacak olan proje platformuna yüklemeleri istenecektir. Bununla birlikte proje sonunda örnek uygulamalar kitabı yayınlanması planlanmaktadır. Özel eğitimde fen ve matematik tabanlı kazanımların öğretimine yeni bir soluk getireceği ön görülmektedir.
      
			
				
					Hedef Kitle
				
				
            Devlete ortaokullarında özel eğitim sınıflarında özel gereksinimli öğrencileri olan,özel eğitimciler
      
			 
      
        
        
  
    Anahtar Kelimeler
              Tersine Mühendislik, Fen Bilgisi Öğretimi, Özel Eğitim, Matematik Öğretimi,