Proje Adı
Mahremiyet Eğitimi Bilinci (Meb): Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Öğretmen Ve Ebeveynlerine Mahremiyet Eğitimi
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MUĞLA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
22.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
24.09.2025
Proje Özeti
Muğla İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından önerilen proje OSB olan çocukların mahremiyet algılarını güçlendirmeyi, olası ihmal, istismar ve siber zorbalık gibi dijital risklere karşı farkındalıklarını artırmayı ve kendilerini koruma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Projede beş farklı atölye bulunmaktadır. İhmal ve istismar farkındalığı atölyesi fiziksel, duygusal ve cinsel istismar türlerini, ihmal belirtilerini ve OSB olan çocukların bu durumlara karşı artan savunmasızlıklarını ele alacaktır. Dijital mahremiyet atölyesi, otizmli bireylerin dijital dünyayla etkileşimlerini anlamalarını sağlamayı, ebeveyn ve eğitimcilerin farkındalıklarını artırmayı ve güvenli internet kullanımına yönelik stratejiler geliştirmelerini hedeflemektedir. Çocuğuma/öğrencilerime mahremiyet becerileri bağlamında güvenlik ve sosyal becerileri nasıl kazandırabilirim? Atölyesi, ebeveynlere ve öğretmenlere OSB olan çocuklara mahremiyet becerileri bağlamında güvenlik becerilerini ve sosyal becerileri kazandırmak için hangi öğretim yöntemlerini nasıl kullanabileceklerine ilişkin beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. OSB olan çocuklarda kendini koruma becerileri atölyesi, çocukların öğretmenlerini ve ebeveynlerini mahremiyet konusunda güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Hedef kitlemiz, Muğla ili Menteşe ilçesindeki okul öncesi ve ilkokula giden OSB olan çocuğu olan ebeveynler, bu öğrencilere eğitim veren öğretmenlerden oluşmaktadır. Projenin etkili bir şekilde yürütülebilmesi için, 20 öğretmen ve 20 ebeveynin katılımıyla bir çalışma grubu oluşturulması planlanmaktadır. Bunun yanında 1 uzman, 5 eğitmen, 2 rehber eşliğinde etkinliklerin yapılması planlanmaktadır. TÜBİTAK 4008 kriterlerine uygun olarak şekillendirilmesi, deney ve kontrol gruplarının kurulamaması sebebiyle, proje tek grup ön test-son test kontrol grupsuz yarı-deneysel desen olarak tasarlanmıştır. Proje, ebeveynlerin ve öğretmenlerin iş birliğini güçlendirerek, çocukların hem evde hem de okulda tutarlı bir yaklaşımla desteklenmesini ve böylece OSB'li çocukların mahremiyet ve kendini koruma konularında daha bilinçli ve yetkin hale gelmelerini sağlayacaktır.
Hedef Kitle
OSB'li Çocuğu Olan Ebeveynler,
OSB'li Öğrencisi Olan Öğretmenler
Anahtar Kelimeler
Çocuk Cinsel İstismarı, Anne Baba Kabulü, Çocuk İstismarı, Anne Çocuk İlişkisi, Erken Çocukluk Özel Eğitimi, Özel Eğitim, Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi, Otizm Spektrum Bozuklukları, Baba-Çocuk İlişkisi, Cinsel Gelişim,