Proje Adı
Firçalar Ve Melodiler: Otizm Spektrumunda Sanat Terapisi
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ATATÜRK BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
06.10.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
10.10.2025
Proje Özeti
Projenin amacı, otizm spektrum bozukluğu (OSB) tanısı almış öğrencilere yönelik sanat terapisi yaklaşımını yaygınlaştırmak; bu yaklaşımı temel alan özgün yöntem, teknik, materyal ve içerikler geliştirmek; bu yaklaşımları uyarlayarak OSB tanılı öğrencilerin sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini desteklemektir. Proje kapsamında, 2025 Ekim ayında alan uzmanları ve deneyimli eğitmenlerin katılımıyla otizm spektrum bozukluğu tanısı almış öğrencilerin sanat terapisi yoluyla sosyal iletişim, duygusal ifade ve yaratıcılık becerilerinin desteklenmesini hedefleyen beş günlük bir eğitim programının gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Eğitim programı kapsamında, çeşitli atölyeler ve etkinlik alanlarında - canlı ağaç müzesi, müzik ve görsel sanat atölyeleri, bilim ve sanat merkezi, doğa ve orman- Yalova ilinde öğrenim gören 10-14 yaş aralığındaki OSB tanılı öğrencilerin sanatla bütünleşeceği faaliyetler gerçekleştirilecektir. Hedef kitlenin yaş grubu itibariyle öğrenmeye açık ve yeni beceriler kazanma açısından kritik bir dönemde bulundukları ve projenin sağlayacağı sanat terapisi gibi yaratıcı yaklaşımlara duyarlı olacağı düşünülmektedir. Sosyal iletişim ve duygusal ifade becerilerinde sınırlılıklar yaşayan; yapılandırılmış ve bireyselleştirilmiş etkinliklerden daha fazla fayda sağlayan; yaratıcı ve duygusal destek gereksinimleri olan öğrencilerin, sosyal bağ kurma ve grup etkinliklerine katılım yoluyla iletişim becerilerini geliştirme potansiyeline sahip olabilecekleri öngörülmektedir. Sanat terapisi etkinliklerinin bu öğrenciler üzerinde stres yönetimi, estetik farkındalık ve yaratıcılık gibi çok yönlü faydalar sağlaması beklenmektedir. Proje sonucunda; OSB tanılı öğrencilerin sanat terapisi etkinlikleri aracılığıyla duygularını ve düşüncelerini yaratıcı yollarla ifade edebilmelerine; öğrencilerin duygusal olarak rahatlamasına ve günlük hayatlarındaki stres faktörlerini yönetmelerine; yaratıcılıklarını geliştirmelerine ve estetik duygularını keşfetmelerine; grup etkinlikleri ve paylaşım yoluyla sosyal bağlarını güçlendirmelerine ve iletişim becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunulması beklenmektedir.
Hedef Kitle
10-14 yaş aralığındaki ortaokul düzeyinde otizm spektrum bozukluğu (OSB) tanısı almış öğrenciler
Anahtar Kelimeler
Müzik Eğitimi, Sanat Eğitimi, Görsel Sanatlar, Otizm Spektrum Bozuklukları,