Proje Adı
Özel Eğitimde Stem Ve Doğa Temelli Yaklaşımlar: Doğadan İlham Al, Stem Ile Engelleri Aş!
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MERSİN YENİŞEHİR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
01.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
05.09.2025
Proje Özeti
Bu proje, TÜBİTAK?ın yenilikçi eğitim yaklaşımlarını destekleme vizyonuyla, özel eğitim öğretmenlerinin STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) tabanlı becerilerini geliştirmeyi ve bu yaklaşımları doğa temelli etkinliklerle birleştirerek özel gereksinimli bireylerin eğitimine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. STEM pedagojik yeterliliklerinin artırılması, öğretmenlerin öğrencilerle daha güçlü bağlar kurmasına ve ilgiyi artırmasına yardımcı olur (Bybee, 2013). Çevresel farkındalık ise sürdürülebilir bir gelecek için bilinçli davranışların temelini oluşturur(UNESCO, 2017). Proje, özel gereksinimli bireylerin STEM alanlarında daha yetkin bireyler haline gelmesini ve çevresel bilincin artırılmasını hedeflemektedir. Proje kapsamında bu hedeflerin öğretmenlere aktarılması ve içselleştirilmesi amacıyla ve öğretmenlerin STEM tabanlı yaklaşımları daha etkili bir şekilde uygulamalarını sağlamak için, günlük yaşam problemleri üzerinden bilimsel bir anlayışla çözüm üretmeleri teşvik edilecek ve belirlenen hedeflere yönelik STEM tasarım atölyeleri kurulacaktır. Ayrıca, doğa temelli etkinlikler ve çevresel farkındalık çalışmaları ile öğretmenlere eğlenceli ve etkili bir öğrenme ortamı sunulacak, onların farklı bakış açıları geliştirmesi desteklenecektir. Projenin hedef kitlesi, Mersin ilindeki merkez ve çevre ilçelerde görev yapan özel eğitim öğretmenlerinden oluşmaktadır. Katılımcılar, Yenişehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü?nün web sitesi ve sosyal medya hesapları üzerinden yapılacak duyurularla belirlenecek ve 30 özel eğitim öğretmeni seçilecektir. Projenin amacı, STEM tabanlı etkinliklerin sınıf ortamında etkili bir şekilde uygulanmasını sağlamak ve doğa temelli etkinliklerle çevresel farkındalık oluşturmaktır. Bu süreçte öğretmenlerin STEM etkinliklerini kullanarak özel gereksinimli bireylerin eğitimine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirmeleri hedeflenmektedir. Projede öğretmenlere STEM tabanlı etkinliklere yönelik hem teorik hem de uygulamalı atölye çalışmaları sunulacaktır. Bu atölyelerde, STEM konularının etkili bir şekilde öğretilmesine odaklanılacak ve doğa temelli etkinliklerin STEM eğitimine entegrasyonu sağlanacaktır. Öğretmenlere STEM odaklı ders planları hazırlama, uygulama becerileri kazandırma ve doğa temelli öğretim yöntemlerini kullanma imkânı tanınacaktır. Projenin beklenen sonuçları arasında, öğretmenlerin STEM etkinliklerini sınıflarında etkin bir şekilde uygulama becerilerinin geliştirilmesi, özel gereksinimli bireylerin STEM becerilerinde ilerleme kaydetmesi ve çevresel farkındalık kazanmaları yer almaktadır. Bu süreçle, STEM eğitimine yönelik etkili öğretim yaklaşımlarının özel eğitim alanında yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır.
Hedef Kitle
Mersin merkez ilçelerde resmi okullarda kadrolu olarak çalışan özel eğitim öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Özel Eğitim, Doğa, Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımı, Çevre,