Proje Adı
Doğayı Öğreniyorum
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
22.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
26.09.2025
Proje Özeti
Hafif zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin doğada yaşanan rutin olayları, günlük hayatlarında anlamalarına yardımcı olup, sosyalleşmelerine ve psikolojik olarak kendilerini iyi hissetmeleri sayesinde topluma kazandırmak önem arzetmektedir. Projenin amacı, hafif düzey zihinsel yetersizliği olan öğrencilere, öğretmenlerinin gözetiminde, doğanın anlatılması, doğada ilgili duydukları, öğrendikleri bilgilerin uygulamayla somutlaştırılması ve uygulama süreçlerine aktif katılımlarıyla, özgüvenle toplumla kaynaşmalarının sağlanmasıdır. Hazırlanan etkinliklerle doğadaki olayları canlandırarak, doğayı anlama çalışmaları yapılacaktır.Öğrencilerin yaparak/yaşayarak öğrenme süreçleri desteklenecektir. Projede iki farklı hedef kitle aynıanda yeralacaktır.Çankırı?da Şehit Ömer Faruk Biçer Özel Eğitim Meslek okulunda öğrenim gören hafif zihinsel yetersizliği olan orta-lise düzeyinden seçilecek 10öğrenci projenin birinci hedef kitlesidir. Etkinliklerle öğrenciler sosyalleşecek, arkadaşlarıyla yardımlaşarak işbirliği içinde çalışacaktır.Projede etkinlikler öğrencilerin gereksinimleri gözönüne alınarak, ilgi, merak uyandıracak şekilde alanlarında uzman kişiler tarafından disiplinlerarası etkileşimler içerecek şekilde hazırlanmıştır.Etkinlikler, sohbet, gözlem, deneylerle; öğrencilerin doğada gördükleri olayların, öğrendiklerinin hayatlarındaki yerini bulmasını ve yaşantılarında kullanabilmelerine imkân tanıyacaktır.Amaç bilgiyi vererek eğlendirmek hemde sosyalleşmelerine katkı sağlamaktır. Etkinliklerde, iki özel eğitim öğretmeni rehber olarak etkinliklere katılacaktır.Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin etkinliklerde aktif rol almaları sağlanarak, doğadaki bilimsel gerçeklere ilgi ve meraklarının artması, merak ve sorgulama isteklerini oluşacaktır.Bu şekilde öğrencilerin bilişsel, sosyal, görsel ve motor becerileri geliştirecektir.Çocukların ilk öğretmenleri olan ailelerine (ikinci hedef kitle)de yaşamlarına destek için proje uzmanı tarafından eğitim verilecektir. Böylece aileler de sürece dahil edilmiş olacaktır. Öğrenciler sosyal program çerçevesinde Tuz Mağarası?na götürülecek ve yaşadıkları coğrafyada önemli bir gelir kaynağı olan tuzun öneminden bahsedilecektir. Projenin etkinlikleri öğrencilerin fiziksel performansını da olumlu yönde etkileyecektir.Proje sonunda çocukların resim etkinliğinde yaptıkları resimlerden oluşan sergi açılacaktır.Bu sergiye, ailelerin, davetlilerin katılımlarının onları olumlu yönde etkileyeceği ve topluma uyumlarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Proje kapsamında etkinliklere uygun TÜBİTAK kitapları ücretsiz öğrencilere dağıtılacaktır.Tüm sürecin etkililiğini ve işlevselliğini ortaya koymak için öğrenciler, öğretmenler ve ailelerine uygulanacak anlaşılması kolay bir şekilde hazırlanan sosyal geçerlik formu ile değerlendirilme yapılacaktır. Bu projenin özel gereksinimi olan çocukların toplumla bütünleşmelerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Hedef Kitle
Hafif düzey zihin yetersizliği tanılı öğrenciler,
Hafif Zihin yetersizliği tanısı almış çocuğa sahip ebeveynler
Anahtar Kelimeler
Zihin Engelli Öğrenci, Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklar, Doğa Eğitimi,