Proje Adı
Özel Bireylerle Güçlü Yarınlara
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
SİİRT Ü. EĞİTİM F.SOSYAL BİLİMLER VE TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
01.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
05.09.2025
Proje Özeti
Amaç: Bu projede katılımcıların okul dışı ortamlardan yaparak-yaşayarak ve eğlenerek yürütülen etkinliklerle (1) bilim, bilimsel araştırma ve doğal çevrenin önemini kavramaları, (2) bilgiyi somutlaştırılarak görselleştirilerek, etkileşimli uygulamalarla özel yaşantılarına dayanarak yapılandırmaları, (3) doğa deneyimine dayalı uygulamalarla temel yaşam becerilerini ve temel insani değerleri oluşturmaları/geliştirmeleri/pekiştirmeleri, (4) sanat, spor, müzik, bilim, tasarım alanlarında farkındalık kazanarak birtakım temel yeterlilikleri geliştirmeleri, (5) sosyalleşerek farklılıklara saygılı olma bilinci ve iletişim yeterlilikleri kazanmaları ve (6) doğal mirasa duyarlılık kazanarak çevre sorunlarının çözümünde inisiyatif almaları amaçlanmaktadır. Kapsam ve hedef kitle: Proje; bilim, teknoloji, tasarım, müzik, sanat, spor etkinliklerine bir arada yer verildiği etkinlikler temelinde yürütülecektir. Projenin çalışma takvimi genel olarak 6 ay olarak eğitim süreci ise 5 gün olacak şekilde planlanmıştır. Projenin hedef kitlesini, Sakarya?daki farklı ortaokullarda öğrenim gören 15 özel gereksinimli ve 20 tipik gelişim gösteren akranı olmak üzere toplamda 35 ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Yöntem ve sonuç: Nitel yöntemlerden durum çalışması deseninde yürütülmesi planlanmaktadır. Durum çalışması kapsamında veri toplamı aracı olarak ?açık uçlu soru formu?, ?odak grup görüşmesi?, ?yarı yapılandırılmış görüşme formu?, kullanılması planlanırken ?etkinlik defteri?, ?günlükler? ve ?etkinlik kağıtları? ise veri kaynağı olarak kullanılacaktır. Proje sonucunda, okul dışı ortamlarda yürütülen etkinlikler aracılığıyla özel gereksinimli öğrencilerin tipik gelişim gösteren akranlarıyla proje amaçları doğrultusunda bilimin ve doğal çevrenin insan hayatı için önemini fark etmeleri, bilim temelli araştırmalara ilgi duymaları, bilim, sanat, müzik, izcilik ve spor odaklı çalışmalarla temel yaşam becerilerini ve temel insani değerleri oluşturmaları/geliştirmeleri/pekiştirmeleri, doğal mirasa duyarlılık kazanmaları, çevre sorunlarına ilişkin inisiyatif geliştirmeleri ve sosyalleşmeleri amaçlanmaktadır.
Hedef Kitle
Duygu davranış tanısı konmuş ortaokul öğrencileri,
Ortaokulda devam eden hafif düzey zihinsel engelliler ve tipik gelişim gösteren arkadaşları,
Öğrenme güçlüğü yaşayan tanılı ortaokul öğrencileri ve tipik gelişim gösteren akranları
Anahtar Kelimeler
Okul Dışı Eğitim, Kaynaştırma Eğitimi, Ortaokul Öğrencileri, Bilimin Doğası, Özel Gereksinimli Öğreniciler, Bilim ve Doğa Kampları, Doğa Eğitimi, Çevre Eğitimi,