Proje Adı
Doğada Bilimin Kanatları, Sanatın Renkleri
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
FATİH İSLAM SEÇEN BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
08.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
12.09.2025
Proje Özeti
TÜBİTAK 4008 Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında gerçekleştirilecek "Doğada Bilimin Kanatları, Sanatın Renkleri" projesi, 2025-2026 eğitim-öğretim yılında 4. sınıfta olan ve özel öğrenme güçlüğü bulunan 20 ilkokul öğrencisini hedeflemektedir. Proje, doğada yapılacak bilim ve sanat etkinlikleriyle katılımcıların sosyal-duygusal becerilerini geliştirmeyi, çevrelerini keşfetmelerini, bilimsel olguları fark etmelerini ve öğrenme motivasyonlarını artırmayı amaçlamaktadır. Projeye katılacak öğrenciler, İstanbul ilindeki 36 ilçedeki Rehberlik ve Araştırma Merkezleri (RAM) aracılığıyla belirlenecektir. Etkinlikler 08-12 Eylül 2025 tarihleri arasında Fatih İslam Seçen BİLSEM, İstanbul Üniversitesi, Yedikule Bahçesi, Yedikule Hisarı, Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi, Müze Gazhane (İklim ve Bilim Müzeleri) gibi alanlarda gerçekleştirilecektir. Proje, özel öğrenme güçlüğü yaşayan bireylerin eğitim ve sosyal hayatlarındaki engelleri aşmalarına yardımcı olmayı ve onların bağımsız yaşam sürmelerine olanak tanıyacak ortamlar yaratmayı hedeflemektedir. Etkinlikler deney, animasyon, gözlem, oyunlar, yaratıcı drama, sanat, spor, grup etkinlikleri, alan gezileri, STEAM ve benzeri yöntemlerle uygulanacaktır. Ölçme değerlendirme için sosyal duygusal beceriler algısı ölçeği ve çevre çizme testi gibi araçlar kullanılacak, katılımcılara ve velilere proje değerlendirme formu verilecektir. Projenin yaygınlaştırılması için bir internet sitesi oluşturulacak, okullarda posterler asılacak ve sosyal medya hesapları açılacaktır. Ayrıca, projeyle ilgili araştırmalar ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlanacak, kongre ve konferanslarda sunulacaktır. Proje sonunda, öğrencilerin doğayı bilinçli bir şekilde algılaması, sorgulama ve araştırma becerilerinin gelişmesi, motor becerilerinin, sosyal etkileşimlerinin, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerinin güçlenmesi beklenmektedir. Ayrıca, bağımsız ve aktif bir yaşamı destekleyen sosyal ortamlarda daha etkin rol almaları hedeflenmektedir.
Hedef Kitle
Öğrenme güçlüğü olan bireyler
Anahtar Kelimeler
Sanat, Özel Öğrenme Güçlüğü, Doğa Eğitimi, Bilim, İlkokul Öğrencileri,