Proje Adı
Güçlükleri Aşma Yolunda Sosyal Keşif Yolculuğu
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ERDEMLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
22.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
26.09.2025
Proje Özeti
Bu projenin amacı, özel öğrenme güçlüğü olan ortaokul 5. ve 6. sınıf kaynaştırma öğrencilerinin katılım sağlayacağı birtakım okul dışı etkinlik uygulamaları ile sosyal gelişimini sağlamaktır. Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler, sınıf arkadaşlarıyla etkileşimde bulunma, arkadaşlık kurma ve sosyal becerilerini geliştirme konusunda zorluklar yaşayabilmektedir. Ancak, uygun destek ve stratejilerle bu öğrencilerin sosyal gelişimlerini güçlendirmek mümkündür. Bu doğrultuda; iletişimi başlatma ve sürdürme becerileri, grupla çalışma becerileri, duygulara yönelik beceriler, saldırgan davranışlarla baş etme, stres durumuyla baş etme, planlama ve problem çözme alanlarına yönelik öğrencilerinin sosyal gelişimini sağlamak hedeflenmektedir. Belirlenen hedeflere ulaşmak için drama ve oyunlaştırma, sanatsal etkinlikler, sportif faaliyetler, işlemsel düşünme, mindfulness egzersizleri kullanılacaktır. Projenin hedef kitlesini Mersin ilinde özel öğrenme güçlüğü tanılı 5. ve 6. sınıfa devam eden 30 kaynaştırma öğrencisi oluşturmaktadır. Proje etkinlikleri 22-26 Eylül 2025 tarihleri arasında Mersin/Merkez ve Erdemli sınırları içerisindeki mekanlarda yürütülecektir. Etkinlik mekânı olarak; Erdemli Deniz ve Orman Okulu, Erdemli Kültür Merkezi, Erdemli Huzurevi Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi, Erdemli Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsü, Mersin Ayşe Ecevit Masal Evi, Mercan 100. Yıl İklim ve Bilim Merkezi, TRT Çukurova Radyosu ve Mersin Üniversitesi belirlenmiştir. Proje karma desen araştırmalarından Kısmen Karma Eş Zamansız Eşit Statülü Tasarım modelinde desenlenmiştir. Projede veri toplama aracı olarak Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği, Öğrenci Görüşmesi Soru Formu ve Öğrenci Gözlem Formu kullanılmıştır. Projenin etkisini arttırmak için yerel basında, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün resmi internet sitesinde haber yapılması, okullara dijital posterlerin gönderilmesi, proje sosyal medya ve internet sitelerinin kurularak ilgili fotoğraf, video ve etkinliklerin sergilenmesi, projenin bildiri olarak sunulması ve SSCI, ESCI veya SCOPUS indeksli bir dergide makale olarak yayınlanması planlanmaktadır. Proje sonucunda kaynaştırma öğrencilerinin elde ettiği kazanımlarla sosyal becerilerini geliştirmeleri, sınıf arkadaşlarıyla etkileşimde bulunmaları, arkadaşlık ve iletişim becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Hedef Kitle
5. ve 6. sınıfta okuyan özel öğrenme güçlüğü tanılı tam zamanlı kaynaştırma öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Kaynaştırma Eğitimi, Psikososyal Gelişim, Sosyalleşme, Özel Öğrenme Güçlüğü,