Proje Adı
Doğada Çok Disiplinli Etkinliklerle Otizmli Öğrencilerin Sosyal Ve Bireysel Becerilerinin Desteklenmesi
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
OSMANİYE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
01.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
05.09.2025
Proje Özeti
Doğada Çok Disiplinli Etkinliklerle Otizmli Öğrencilerin Sosyal ve Bireysel Becerilerinin Desteklenmesi projesinin temel amacı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına ve farklılıklarına uygun olarak sosyal, iletişimsel ve motor becerilerini geliştirmek için tasarım, spor, müzik, ritim ve basit bilimsel deneyler gibi çok disiplinli etkinliklerden faydalanarak bütüncül bir öğrenme ortamı sağlamak, bireysel potansiyellerini destekleyerek topluma daha etkin bir şekilde uyum sağlamalarına katkıda bulunmaktır. Proje, çağrı metninde yer alan özel gereksinimli bireylerin bilimsel olguları fark etmelerini sağlamak, merak duygularını, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerini teşvik etmek ve bilişsel, sosyal, görsel, motor becerilerini geliştirmek amacı doğrultusunda hazırlanmış ve planlanmıştır. Projenin hedef kitlesi Osmaniye Merkez ilçesinde Gazi Mustafa Kemal Ortaokulu'nda eğitim öğretim gören hafif düzeyde otizmli ortaokul öğrencileridir. Bu öğrencilerden 15?i amaçlı örneklem yöntemi ile seçilerek projeye dahil edilecektir. Proje sürecinde doğada yapılacak etkinliklerle otizmli öğrencilerin sosyal becerilerine katkıda bulunmak hedeflenmektedir. Sanat ve tasarım aktiviteleri ile çocukların duygusal ifadelerini keşfetmelerine ve başkalarının duygusal durumlarını anlamalarına olanak tanımak; spor etkinlikleri ile grup içi iş birliği ve iletişim pratiği yapmalarına katkı sunmak; basit bilimsel faaliyetler yolu ile ise problem çözme ve takım çalışması becerilerini geliştirmeye katkı sunmak ön planda tutulmuştur. Proje sonunda etkinliklere katılım sağlayan otizmli öğrencilerin sosyal yetersizlikle baş etme davranışlarının olumlu yönden etkilenmesi ve toplumla sosyalleşmeye daha istekli olması beklenmektedir. Aynı zamanda toplumda otizmli öğrencilerin bir birey olarak var olduklarına dikkat çekileceği düşünülmektedir.
Hedef Kitle
Hafif düzeyde otizm spektrum bozukluğu olan ortaokul kademesindeki öğrenciler
Anahtar Kelimeler
Görsel Sanatlar, Spor, Otizm Spektrum Bozuklukları, Doğa Eğitimi,