Proje Adı
Aramizdaki Engelleri Kaldiralim Matematikle Barişalim
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ONDOKUZ MAYIS Ü. EĞİTİM F. MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ B.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
25.08.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
30.08.2025
Proje Özeti
Bu projenin temel amacı, özel öğrenme güçlüğü tanılı ortaokul öğrencilerinin matematik kavramlarını daha iyi anlamalarına, işlemleri doğru ve etkili bir biçimde gerçekleştirebilmelerine katkı sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeleri ve matematiksel dili kullanarak kendilerini daha iyi ifade edebilmelerine yardımcı olmaktır. Karma araştırma modeline uygun olarak yapılandırılan projede, öğrenciler amaçlı örnekleme yöntemlerinden "ölçüt örnekleme" tekniği kullanılarak belirlenecektir. Bu doğrultuda, devlet okullarında öğrenim gören ve özel öğrenme güçlüğü tanısı almış, ortaokul 5.sınıfı tamamlamış öğrencilerle çalışılacaktır.
Proje kapsamında hem nicel hem de nitel veri toplama yöntemleri kullanılacaktır. Katılımcılara, proje başlangıcında ve sonunda matematiğe yönelik tutum ve motivasyon ölçekleri uygulanacaktır. Ayrıca, her etkinliğin ardından öğrenciler tarafından doldurulacak değerlendirme formları ile süreç odaklı verilere ulaşılacaktır. Elde edilen tüm veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenecek ve sonuçlar proje raporunda ayrıntılı olarak sunulacaktır.
Etkinlikler disiplinler arası bütüncül bir yaklaşımla hazırlanmış olup, farklı üniversitelerden öğretim üyelerinin koordinasyonunda uygulamalı olarak gerçekleştirilecektir.
Eğitim etkinlikleri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kampüsü içerisinde yer alan Altınkum Özel Eğitim Uygulama Okulu ile Amazon Orman Atölyesi’nde gerçekleştirilecektir. Projenin, 25–30 Ağustos 2025 tarihleri arasında toplam 20 öğrenciyle uygulanması planlanmaktadır. Projede görev alacak ekip; bir (1) proje yürütücüsü, beş (5) alan uzmanı, on üç (13) eğitmen, yedi (7) rehber öğretmen ve bir (1) sağlık personelinden oluşmaktadır. Proje sonunda özel öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin yalnız olmadıklarını fark etmeleri, kendilerine uygun öğrenme ortamları ve yöntemleri ile başarı sağlayabileceklerine dair inanç geliştirmeleri, güçlü yönlerini tanımaları ve özgüvenlerinin artması beklenmektedir.
Hedef Kitle
Samsun merkez ilçelerindeki devlet okullarında öğrenim gören özel öğrenme güçlüğü tanılı 5. sınıfı tamamlayıp 6. sınıfa geçen ortaokul öğrencileri
Anahtar Kelimeler
Disiplinler Arası Çalışma, Akademik Motivasyon, Ortaokul Öğrencileri, Özel Öğrenme Güçlüğü