Proje Adı
Dijital Öyküler Açıklayıcı, Öğretmenim Kapsayıcı: Psikolojik Sağlamlık Sayesinde Akran Zorbalığına Hayır Demeyi Öğretiyoruz
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR Ü. EĞİTİM F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
28.05.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
03.06.2025
Proje Özeti
Çocuklar arasında giderek yaygınlaşan akran zorbalığına artık okul öncesi dönemde de sıklıkla karşılaşılmaktadır. Günümüzde teknolojinin yararları ve zararları tartışılmakla birlikte teknolojik araçların çocukların ellerinden düşmediği de yadsınamaz bir gerçek haline gelmiştir. Bu süreçte akran zorbalığı gibi hem kısa hem de uzun vadede çocukların yaşamlarında derin olumsuz izler bırakabilen bir problem mevzu bahis olduğunda çözüm aracı olarak yine çocukların ilgiyle ve sıkılmadan kullandığı teknolojik araçlarla üretilmiş materyallerin kullanılması konuyu hızlı ve etkili bir sonuca ulaştıracağı düşünülmektedir. Kapsayıcı eğitim yaklaşımıyla normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocuklar arasında yönü fark etmeksizin gerçekleşen akran zorbalığı problemlerinin bireylerin psikolojik sağlamlık gibi içsel özellikleri ve en az maliyetle amaca uygun, çok çeşitli ürünler ortaya koyabilecekleri dijital öyküler yoluyla çözülebilecek, hatta çoğu zaman daha ortaya bu tür problemler çıkmadan önlenebilecektir. Tam da bu noktada çocuklara bu etkinlikleri yaptıracak okul öncesi öğretmen adaylarının bu konuda yetkin hale getirilmesi önem taşımaktadır. Dolayısıyla bu projenin amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi dönemde akran zorbalığının önlenmesine yönelik psikolojik sağlamlık konulu dijital öyküler yazmayı öğrenmelerini ve eğitim-öğretim hayatlarında yenilikçi uygulamalarla bu becerileri kullanmalarını sağlamaktır. Bu doğrultuda bu proje Niğde ilinde yedi gün boyunca 24 kişilik okul öncesi öğretmen adayı grubuyla yürütülecektir. Katılımcıların Microsoft Photo Story 3 ve Toondoo programları aracılığıyla dijital öyküler hazırlamaları, sunum yapmaları ve yapılanları değerlendirmeleri istenecektir. Etkinlik öncesinde ve sonrasında Akran Zorbalığı Tutum Ölçeği, Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği, Dijital Öykü Değerlendirme Rubriği, Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği ve Görüşme Formu uygulanacaktır. Elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemiyle nicel veriler ise uygun testlerle analiz edilecektir. Proje sürecinde elde edilen bulguların uluslararası hakemli dergilerde yayınlanması için gerekli çalışmalar yapılacaktır. Projenin sonunda öğretmen adayları, meslek hayatlarında ulaşacakları çocuklarda farkındalık yaratmak, psikolojik sağlamlığı artırmak, etkileşimli öğrenmek, kültürel ve sosyal etki oluşturmak için önleyici bir araç kullanma becerisi kazanmış olacaklardır.
Hedef Kitle
Okul öncesi öğretmen adayları
Anahtar Kelimeler
Dijital Öyküleme, Akran Zorbalığı, Psikolojik Sağlamlık, Okul Öncesi Dönem,