Proje Adı
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Doğa Temelli Uygulamaların Ve Gevşeme Tekniklerinin Duygu Düzenlemeye Ve Benlik Saygısına Etkisi
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ARDAHAN Ü. SAĞLIK BİLİMLERİ F. HEMŞİRELİK B.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
06.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
25.10.2025
Proje Özeti
Bu projenin amacı öğrenme güçlüğü (ÖG) olan öğrencilerde doğa temelli uygulamaların ve gevşeme tekniklerinin duygu düzenlemeye ve benlik saygısına etkisini incelemektir. Kapsamı ve hedef kitlesi: Proje, Ardahan ilindeki özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine başvuran ve ÖG tanısı almış, 10-12 yaş arası, gönüllü, projeye katılmaya engel bir hastalığı olmayan 25 öğrenci ile yürütülecektir. Yöntemi ve beklenen sonucu: Tek grup öntest- sontest kontrol grupsuz deneysel desenin kullanılacağı proje, Ardahan Üniversitesi Sürekli Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi?nde Haziran 2025- Şubat 2026 tarihleri arasında yapılacaktır. Araştırma öncesi öğrencilerin ebeveynlerinden proje onayı alınıp, öğrencilere tüm oturumlarda projedeki 3 görevli ve birer merkez personeli eşlik edecektir. Projeye katılacak öğrencilere Kişisel Bilgi Formu, Çocuklar için Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve Çocuk ve Ergenlerde Duygu Düzenleme Ölçeği uygulanacaktır. Proje 8 hafta boyunca her hafta 1 oturum olacak şekilde psikososyal müdahalelerin uygulamasıyla yürütülecektir. Proje içeriğinde gevşeme egzersizleri, solunum egzersizi, sanal gerçeklik destekli orman banyosu gibi müdahaleler olacaktır. Verilerin analizinde yüzdelik dağılım, tek yönlü ANOVA, bağımsız örneklem t testi, bağımlı gruplarda t testi, Chi-square ve Pearson korelasyon kullanılacaktır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<.05 olarak kabul edilecektir. Bu projede doğa temelli uygulamaların ve gevşeme tekniklerinin ÖG olan öğrencilerin duygu düzenlemelerini geliştirmesi ve benlik sayısını arttırması beklenmektedir. Duygu düzenlemeleri gelişen ve benlik sayısı artan öğrencilerin sosyal hayat ve okula psikososyal uyumlarının artacağı düşünülmektedir.
Hedef Kitle
Öğrenme güçlüğü tanısı almış, 10-12 yaş arası öğrenciler
Anahtar Kelimeler
Duygusal Başa Çıkma, Öğrenme Güçlüğü, Bilişsel Davranışçı Terapi, Benlik Saygısı, Özel Gereksinimli Öğreniciler, Duygu Düzenleme, Baş Etme Stratejileri, Psikososyal Müdahale, Gevşeme, Sanal Gerçeklik,