Proje Adı
Benim Ritmim Benim Müziğim!
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ANKARA MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR Ü.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
12.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
31.10.2025
Proje Özeti
Bu proje, Serebral Palsi (SP) tanılı çocuklara verilen oyun, hareket ve dansa dayalı atölyelerin müzikal becerileri edinimini ortaya koymayı ve bu becerileri geliştirmeyi hedeflemektedir. SP?li bireyler, motor becerilerindeki yetersizlikler ve bilişsel sınırlamalar nedeniyle öğrenme süreçlerinde güçlükler yaşamaktadır. Müzik, onların hem fiziksel hem de duygusal gelişimlerini destekleyecek güçlü bir araçtır. Proje kapsamında Ankara Bilkent Şehir Hastanesi?nde tedavi gören SP tanılı çocuklara 8 hafta boyunca bireysel ve grup çalışmaları planlanmıştır. Bireysel oturumlar ve grup çalışmaları, çocukların sosyal etkileşim ve iş birliği becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Atölyelerde ritim çalışmaları, müzikal becerilerin edinimine yönelik hareket becerisi, dansa dayalı müzik temelli oyunlar ve bu proje kapsamında asistif teknolojilerine dayalı müzikal oyunlar ise genelleme oturumunda kullanılacaktır. Proje kapmasında zayıf deneysel desen türlerinden tek gruplu öntest-sontest kontrol grupsuz deneysel desen araştırmanın modeli olarak belirlenmiştir. Bu bağlamda öz değerlendirme formları, analitik dereceli puanlama anahtarı, gözlem formu ve görüşme formları kullanılacaktır. Proje sonunda, SP?li çocukların müzikal becerilerinde gözle görülür bir artış ve bu becerileri farklı kişi ve araçlara genelleyebilmeleri beklenmektedir. Geliştirilen müzikal becerileri test edebilecek asistif (Arduino mikro denetleyici ve çeşitli sensör ve butonlardan oluşan) yazılım ve donanıma dayalı ara yüzü kullanılarak ritim kalıpları analitik dereceli puanlama anahtarı kullanılarak puanlanacaktır. Eğitim oturumlarının bitmesinin ardından 2 ve 4. hafta sonra yapılacak izleme oturumları ile öğrenilen müzikal becerilerin kalıcılığı değerlendirilecektir. Proje, SP?li çocukların eğitimine yönelik yenilikçi bir model sunarak, bu alanda çalışan öğretmenler ve ebeveynler için rehberlik edecek bir kaynak oluşturmayı ve literatürdeki boşluğu doldurarak bilimsel ve toplumsal katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Proje, müzik eğitiminin terapötik yönlerini öne çıkararak dijital müzik teknolojilerinin kullanımı ve bireysel ihtiyaçlara yönelik özelleştirilmiş eğitim yaklaşımlarını içermektedir. SP?li çocukların rehabilitasyonunda, müzik, oyun ve hareket temelli bu yenilikçi yöntem, eğitim ve terapi alanında fark yaratma potansiyeline sahip olup hem ulusal hem de uluslararası düzeyde örnek teşkil edebilecek niteliktedir.
Hedef Kitle
Serebral Parsili
Anahtar Kelimeler
Genel Müzik Eğitimi, Beyin Felci, Özel Eğitim, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon,