Proje Adı
Terapim Doğada Öğretmenim Yanimda
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ÖZKAN HALAÇ ÖZEL EĞİTİM MESLEK OKULU
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
21.10.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
26.10.2024
Proje Özeti
Sportif faaliyetler, içerdiği unsurlar bakımından sosyal bir etkinlik olması nedeniyle bireyin sosyalleşmesinde ve sosyal becerilere sahip olmasında önemli bir role sahiptir. Bu etkileşimler sayesinde kurulan yeni ortamlar sosyal kaynaşmaya olanak sağlamaktadır. Bu bağlamda fiziksel aktivite özel gereksinimli bireyler için aidiyet ve sosyal entegrasyonun desteklenmesine yardımcı olur. Bunun yanında özel gereksinimli bireylerin akranlarıyla eğitici oyun ortamlarında zaman geçirmesi sosyal davranışları kavramasına elverişli bir ortam yaratacaktır. Ancak bu elverişli ortamların sınırlı olması özel gereksinimli bireylerin normal bireylere göre daha dezavantajlı duruma gelmesine neden olmaktadır. Bu projenin amacı özel eğitim öğretmenliği bölümü aday öğretmenlerinin özel gereksinimli bireylere doğada eğitsel oyun, doğa yürüyüşü, oryantiring gibi fiziksel aktivite içeren etkinlikleri yaptırabilecek yetkinliğe ve farkındalığa ulaşmasına olanak sağlamaktır. Böylelikle özel gereksinimli bireylerin sosyal, fiziksel ve psikolojik olarak iyi bir ruh haline sahip olmaları amaçlanmaktadır. Projenin öncelikli hedef kitlesini, kurumumuzda okul ve kurum deneyimi dersine katılan özel öğretim öğretmenliği bölümü stajyer öğrenciler (30 kişi) oluşturmaktadır. Aday öğretmenlerimiz arasından doğa yürüyüşü ve fiziksel etkinliklere ilgi duyanlar seçilecektir. Öğretmen adaylarımız edindikleri kazanımları özel gereksinimli öğrencilerimizle birlikte projenin son safhalarında uygulayacaklardır. Projemizde, alanında uzman ve çalışma alanına yönelik akademik çalışmaları bulunan bilim insanları eğitmen olarak görev alacaktır. Eğitmenler, öğretmen adaylarına yaparak ve yaşayarak deneyim sağlamaları için gerekli koşulları sağlayacaklardır. Öğretmen adaylarının ilerleyen yıllarda dezavantajlı bireylerle insani ve mesleki olarak ilgilenecek olmaları, özel gereksinimli bireylerin elde edecekleri memnuniyet düşünüldüğünde, katılımcılara aktarılan bilgi ve deneyimler farklı kesimleri etkileyecek ve deneyimlerin transfer edilmesi sağlanabilecektir. Aday öğretmenlerin tutumlarını belirlemek için Arıkan vd., (2021) tarafından geliştirilen ?Oryantiring Tutum Ölçeği? ve yarı yapılandırılmış görüşme kullanılacaktır. Eğitim öncesi ve sonrasında ölçek kullanılacak olup ek olarak eğitim sonrasında yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılacaktır. Elde edilen veriler ışığında bilimsel bir makale hazırlanacaktır.
Hedef Kitle
Lisans ve lisansüstü programlarda öğrenim gören öğrenciler
Zihin yetersizliği tanılı özel gereksinimli bireyler
Anahtar Kelimeler
Özel Gereksinimli Öğreniciler, Eğitsel Oyun, Fiziksel Aktivite, Doğa Eğitimi,