Proje Adı
Dikkatinizden Kaçmasın-2
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MERSİN MEZİTLİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Proje Özeti
Psikososyal engellilik türlerinden olan DEHB ve ÖÖG tanılı öğrenciler her yıl önemli ölçüde artmaktadır. Mezitli Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürü ile yaptığımız görüşme ve okullarımızda gerçekleştirdiğimiz anket sonuçları, bu öğrencilerimizin akademik açıdan çeşitli zorluklarla karşılaştığını ortaya koymaktadır. Öğrencilerimiz, dersler sırasında dikkatlerini sürdürmekte zorlanma ve dış uyaranlara kolayca dikkatlerini dağıtma eğilimi gösterme, yeni konuları anlama ve öğrenme sürecinde zorlanma, temel becerileri öğrenme konusunda güçlük çekme, ödevleri takip etmekte zorlanma, çalışma planları yapma ve zaman yönetimi konusunda sıkıntılar yaşamaktadır. Bu durumlar, öğrencilerin sınıfta geri kalmış hissetmelerine, arkadaşlarıyla etkili iletişim kurmakta zorlanmalarına ve sosyal açıdan dışlanmışlık hissi yaşamalarına neden olabilmektedir. Sosyal beceriler açısından da öğrencilerin ilk kazandırılacak becerilerde (dinleme, konuşmayı başlatma, soru sorma) zorluk yaşadığı gözlemlenmiştir. Grup çalışmalarında iş bölümüne uyma, sorumluluk alma ve başkalarının görüşlerini anlama konusunda düşük performans sergilenmiştir. Duygusal becerilerde ise kendi duygularını anlama, başkalarının duygularını anlama ve kızgınlıkla başa çıkma gibi alanlarda zorluklar yaşanmaktadır. Bu bulgular, öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek için uygun önlemler alınması gerektiğini göstermektedir. Projenin Amacı: DEHB ve ÖÖG tanılı öğrencilerin psikososyal ve akademik gelişimlerini desteklemek için yenilikçi yöntemler kullanarak sosyal becerilerini, dikkat ve duygusal kontrol yeteneklerini geliştirmek, disiplinler arası düşünme becerilerini artırmak ve işbirliği yeteneklerini güçlendirmektir. Hedef Kitle: 1. Mersin?de öğrenim görmekte olan 9-11 yaş aralığında, DEHB tanılı 12 öğrenci 2. Mersin?de öğrenim görmekte olan 9-11 yaş aralığında, ÖÖG tanılı 12 öğrenci Kapsam: Etkinlikler, STEM (3), spor (4), sanat (2), drama (2), dijital (1), ölçme değerlendirme (2), bilişsel davranışçı terapi temelli, tam yapılandırılmış grup etkinliklerinden (13) oluşmaktadır. Etkinliklerde davranış geliştirme ve değiştirme teknikleri, gevşeme teknikleri, kognitif yeniden yapılandırma müdahaleleri ve psikodramatik teknikler bir arada kullanılacaktır. Beklenen Sonuçlar arasında işbirliği ve grup çalışması becerileri, gelişmiş dikkat süreleri ve odaklanma becerileri, duygusal anlayış ve başa çıkma becerilerinin artırılması için kullanılabilecek yöntem ve teknikleri uygulamalı olarak kazandırmak. Böylece zamanla öğrencilerin sınıf performanslarının ve sosyal uyumlarının iyileşmesi beklenmektedir.
Hedef Kitle
Öğrenme güçlüğü tanılı özel gereksinimli bireyler
Duygu/davranış bozukluğu tanılı özel gereksinimli bireyler
Anahtar Kelimeler
Disleksi, Özel Öğrenme Güçlüğü, Özel Eğitim, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu,