Proje Adı
Doğal Terapi: Özel Gereksinimli Çocuklar İçin Doğa Tabanlı Eğitim Ve Etkinlikler
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
SİİRT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
02.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
23.09.2024
Proje Özeti
Projenin amacı: Özel gereksinimli bireylerin fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini geliştirerek onların toplum içinde daha aktif ve bağımsız roller alabilmelerini sağlamaktır. Özel gereksinimli bireylerin temel akademik, günlük yaşam ve iş becerileri üzerinde çalışılacak, ayrıca onların merak, araştırma ve sorgulama yeteneklerinin teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Eğitimler, katılımcıların bağımsız yaşam becerileri ve kişisel gelişimlerine de destek olacak şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca özel gereksinimli bireylerin akademik becerilerini, sosyal etkileşim ve duygusal düzenleme becerilerini geliştirerek, özgüven ve sosyal anlayışlarını artırmayı hedeflemektedir. Böylelikle toplumda bu bireylere yönelik farkındalık ve kabul seviyesinin artırılması, onların toplumsal entegrasyonunun desteklenmesini sağlayacaktır. Projenin kapsamı ve hedef kitlesi: Proje kapsamında gerçekleştirilecek eğitimler, Siirt?in Tillo İlçesi?nde bulunan Tillo Tabiat Parkı ve Tillo Kalesi gibi tarihi, bilimsel ve kültürel zenginliklere sahip alanlarda, doğa tabanlı ve ders dışı öğrenme yöntemleriyle yürütülecektir. Siirt İl Merkezi'nde bulunan lise düzeyinde öğrenim gören hafif düzeyde zihinsel engelli 20 öğrenciyi kapsayacak proje, öğrenciler için uygun çevre koşullarının hazırlanması ile gerçekleştirilecektir. Bu proje kapsamında gökyüzü gözlem etkinlikleri, basit deneyler, endemik ürün çalışmaları, geri dönüşüm ve sürdürülebilirlik konularında eğitimler verilecek, ayrıca Siirt kültürü tanıtılacaktır. Etkinlikler, öğrencilerin yetenek ve gereksinimlerine uygun olarak planlanmış ve alanında uzman eğitmenler ve rehberler tarafından yürütülecektir. Proje yöntemi ve beklenen sonuçları; önerilen projenin onaylanması halinde proje süresi başlamadan gerçekleştirilecek dört pilot çalışma ile proje ekibinin ve katılımcıların birbirleri ile ilişki kurmalarını sağlayacaktır. Basit seçkisiz yöntemle belirlenen zihinsel yetersizliği bulunan katılımcılara okul dışı öğrenme ile doğa tabanlı eğitim ve etkinlikler gerçekleştirilecektir. Bu yaklaşım, özel gereksinimli bireylerin bilimsel konulara olan ilgilerini ve anlayışlarını artıracak, aynı zamanda onlara yeni beceriler kazandıracak ve toplum içinde daha görünür ve aktif roller almalarını sağlayacaktır. Ayrıca katılımcılara yönelik olarak özgüven, sosyal etkileşim, duygusal zeka ve takım çalışması becerilerini geliştirme imkanı sunmaktadır. Bu durum, özel gereksinimli bireylerin toplum içindeki sosyal entegrasyonlarını ve bağımsız yaşam becerilerini güçlendirecek, aynı zamanda toplumun bu bireylere karşı farkındalığını ve kabulünü artıracaktır.
Hedef Kitle
Zihin yetersizliği tanılı özel gereksinimli bireyler
Anahtar Kelimeler
Okul Dışı Eğitim, Bilim Tarihi, Sosyal, Astronomi, Farkındalık, Açık Alanlarda Fizik Eğitimi, Özel Eğitim, Doğa,