Proje Adı
Doğada Güçlük Yok
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ARTVİN ÇORUH Ü. EĞİTİM F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
16.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
22.09.2024
Proje Özeti
Projede öğrenme güçlüğü olan ortaokul 6. ve 7. sınıflarında öğrenim gören kaynaştırma öğrencilerinin disiplinlerarası bir yaklaşımla merak duygularını harekete geçirip öğrenme isteklerini teşvik ederek bilişsel, sosyal, görsel ve motor becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. Etkinliklerin 16-22 Eylül 2024 tarihleri arasında Artvin ili Şavşat ilçesinde gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Projenin hedef kitlesini 2023-2024 eğitim öğretim yılında Artvin il merkez ve ilçelerindeki ortaokulların 6. ve 7. sınıflarında öğrenim gören; öğrenme güçlüğü olan kaynaştırma öğrencilerinden gönüllük esasına dayalı olarak başvuranlar arasından kura ile seçilen 24 öğrenci oluşturmaktadır. Projede öğrencilerin projeye bakış açılarını belirlemeye yönelik etkinliklerden yansıtıcı yazılar, resimler kullanılacaktır. Öğrencilerin gerçekleşen etkinliklere ilişkin görüşlerini belirlemek, proje işleyişini ve öğrenmelerini değerlendirmek için kamp esnasında her günün sonunda o günün etkinlikleri Web 2.0 araçlarından olan Kahoot programı üzerinden hazırlanacak olan gün sonu etkinlik değerlendirme formu ile değerlendirilecektir. Ayrıca öğrenciler her günün sonunda eğitimleri ile ilgili neler öğrendiklerini değerlendirmek amacıyla Google'ın ücretsiz alan sağladığı www.blogger.com üzerinden günlüklerini oluşturacaklardır. Projeye katılan öğrencilerin projede yapılan etkinlikler ve proje hakkındaki gözlemlerini ortaya koymak ve yapılan etkinlikler çerçevesinde öğrenci kazanımlarını belirlemek amacıyla projenin sonunda öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılacak ve proje bitiminde analiz edilecektir. Proje süresince öğrencilerin bireysel ve grup çalışmaları esnasında yaparak ve yaşayarak bilgiyi anlamlı bir şekilde elde etmelerine ve uygulamalarına imkân sağlanacaktır. Ayrıca ailelerinden ayrı 7 gün geçirerek olan öğrencilerin kendi sorumluluklarını alabilme ve aile üyeleri dışında biriyle aynı odayı paylaşabilme gibi bağımsız yaşam becerilerinin gelişimlerine katkıda bulunulacağına inanılmaktadır. Proje süresince öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik özgün yöntem, teknik, materyal, içerik ve uygulamalarla proje sonunda öğrencilerin disiplinler arası bakış açısı kazanacaklarına, bireysel gelişimlerine katkıda bulunulacağına inanılmaktadır.
Hedef Kitle
Öğrenme güçlüğü tanılı özel gereksinimli bireyler
Anahtar Kelimeler
Dijital Öyküleme, Öğrenme Güçlüğü, Astronomi, Özel Öğrenme Güçlüğü,