Proje Adı
Kaynaştırma Eğitimi Alan Öğrenciler Için Prososyal Sınıf Iklimi Oluşturma: Bibliyoterapinin Gizli Gücü
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KIRIKKALE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
02.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
06.09.2024
Proje Özeti
Özel gereksinimli öğrencilerden bir kısmı kaynaştırma eğitimlerine, normal öğrencilerin eğitim ve öğretimine devam ettiği sınıflarda devam etmektedir. Kaynaştırma süreci özel gereksinimli öğrenciler açısından pozitif ve kapsayıcı nitelikte olması, öğrencinin üst düzeyde kaynaştırma programından yararlanmasına yardımcı olmaktadır. Özel gereksinimli öğrencilerin bu süreçten en iyi şekilde yararlanması için kaynaştırma sınıflarının prososyal (olumlu sosyal ilişkileri) özellikler sergilemesi oldukça değerli ve önemlidir. Prososyal sınıf iklimi, başta özel gereksinimli öğrenciler olmak üzere bütün öğrenciler için kapsayıcı ve pozitif bir sınıf iklimi anlamına gelmektedir. Özel gereksinimli öğrencilerin topluma ve sınıf ortamına kaynaştırılmasında onların kendilerini daha rahat hissetmesi, akademik olarak ilerlemesi, huzurlu ve güvenli bir ortamın oluşması için prososyal öğrenme ortamlarına ihtiyaç vardır. Bu ihtiyacı karşılamak için sınıf içi uygulamalarda birçok yönüyle etkisi kanıtlanmış bibliyoterapi yönteminin gizli ve etkili gücünden faydalanılacaktır. Projenin temel amacı; sınıf öğretmenlerinin bibliyoterapi yöntemi ile kaynaştırma öğrencilerinin bulunduğu sınıflarda prososyal bir sınıf içi iklimi oluşturabilmelerini sağlamaktır. Proje, sosyal ve beşeri bilimlerde bibliyoterapi yöntemine yönelik farklı disiplinlerin bir arada olduğu ve dinamik etkinliklerle gerçekleştirilecektir. Projenin çalışma takvimi 9 ay olarak planlanmıştır. Projenin hedef kitlesini 30 tane sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Proje nitel araştırma yöntemlerinden durum desenine göre tasarlanmıştır. Çalışma sonrasında katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucu elde edilecek verilerin betimsel analizi gerçekleştirilecektir. Çalışmanın sonunda kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerin bulunduğu sınıflarda prososyal sınıf iklimi oluşturmanın önemi fark edilecek, bibliyoterapi, prososyal bir iklim oluşturmada kaynaştırma eğitiminin olduğu sınıflarda öğretmenlerin kullanabileceği etkili ve güçlü bir yöntem olarak değerlendirilecektir.
Hedef Kitle
Sınıf Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Kaynaştırma Uygulaması, Sınıf Öğretmeni, Sınıf İçi Uygulama,