Proje Adı
Bilimin Işığında Aydınlansın Dünyam
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
16.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
04.10.2024
Proje Özeti
Projemiz görme engelli öğrencilerin bireysel ihtiyaçları dikkate alınarak tasarlanmış Matematik ve Zeka Oyunları, Doğa ve Çevre, Kültür ve Miras, Uzay ve Bilim, Sağlıklı Beslenme temalarına yönelik okul dışı öğrenme deneyimlerinden oluşmaktadır. Projemiz 5 er günlük ve her gün farklı yerde gerçekleşecek etkinlikler halinde 3 grup ile gerçekleştirilecek olup 15 gün sürecektir. Projemizin hedef kitlesi İzmir ilinde bulunan Aşık Veysel Görme Engelliler Ortaokulu'nda öğrenim gören öğrencilerin tamamıdır. Aşık Veysel Görme Engelliler Ortaokulu, İzmir ilinin uzak ve yakın ilçeleri ile ülkemizin farklı şehirlerinden gelen görme engelli öğrencilere ev sahipliği yapmaktadır. Projemizde 5 tema ile ilgili gerçekleştirilecek etkinliklerle görme engelli öğrencilerin bilimsel olguları fark etmelerini sağlamak ve temaları ile ilgili alan bilgilerini güçlendirmek; merak duygularını, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerini teşvik etmek; bilişsel, sosyal, görsel, motor becerilerini geliştirmek; bağımsız ve aktif yaşamı destekleyen fiziksel ve sosyal ortamlara katılımını kolaylaştıran uygulamalarla toplumda bağımsız yaşam sürdürebilmelerini destekleyen becerileri geliştirmeye katkı sunmak, öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek, öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeye çıkarmak amaçlanmaktadır. Projemiz öğrencilerimizin bağımsız hareket becerilerinin gelişimi başta olmak üzere sosyal bilişsel ve duyuşsal yönden çok yönlü gelişimini destekleyici okul dışı ortamlarda gerçekleştirilecek; ısınma oyunları, eğitsel oyunlar, drama, istasyon tekniği, yaparak yaşayarak öğrenme, tasarım oluşturma gibi farklı yöntem ve teknikleri içeren uygulamalardan oluşmaktadır. Bu uygulamaların etkililiği ve öğrencilerimiz üzerindeki etkileri farklı ölçme yöntemleri ile ortaya konulacaktır. Öğrencilerimize proje öncesinde ve sonunda FeTeMM tutum ölçeği uygulanarak sonuçlar analiz edilecektir. Proje sürecinde her günün sonunda öğrencilere günün temasına yönelik etkinlikleri değerlendirmesi için grup çalışmasına yer verilecektir. Ayrıca proje personeli öğrencileri Genişletilmiş Çekirdek Müfredat kapsamındaki beceriler yönünden gözlemleyerek gelişimlerini raporlaştıracaktır. Her grubun gerçekleştirdiği etkinliklerin bitiminde öğrencilere proje memnuniyet anketi ve bu anket verilerine destek olması için 3 gruptan toplam 10 katılımcıyla röportajlar gerçekleştirilecektir. Proje kapsamında elde edilen sonuçlar ve değerlendirme sürecine yönelik yapılan çalışmalar raporlaştırılacak, alan yazına katkıda bulunması ve farklı çalışmalara yol gösterebilmesi amacıyla akademik bir çalışmaya dönüştürülecektir.
Hedef Kitle
Görme engeli ile tanılı özel gereksinimli bireyler
Anahtar Kelimeler
Görme Engelli Öğrenciler, Okul Dışı Eğitim, Bilim Merkezleri, Erişilebilir Öğrenme, Arkeoloji, Matematik ve Oyun, Doğa Eğitimi,