Proje Adı
Otizmli Öğrencilere Yenilikçi Sosyal Beceri Öğretimi: Müzikle Özel - Özelle Müzik
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
EFELER İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
30.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
04.10.2024
Proje Özeti
Bu projenin amacı hafif düzey otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan ilköğretim çağındaki çocuklara selamlaşma, yardım etme, teşekkür etme ve vedalaşma gibi bazı temel sosyal becerilerin gelişimine müzik ve müzik eğitimi atölye çalışmaları aracılığıyla katkı sağlamaktır. Proje kapsamında Aydın ili merkez Efeler ilçe müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullar ile diğer kurumlarda ilköğretim düzeyinde eğitim alan ve OSB tanısı olan toplam 16 öğrenci proje uzmanları, öğrenci ebeveynleri ve öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda ölçüt örnekleme yöntemiyle gönüllülük esasına dayalı olarak seçilecektir. Katılımcıların belirlenmesinde alan uzmanları tarafından belirlenen önkoşul becerilere yönelik çeşitli ölçütler kullanılacaktır. Projenin amacına ulaşabilirliğinin kontrolü açısından nicel ve nitel verilerin toplanması düşünülmektedir. Öncelikle OSB olan öğrencilerin müziğe yönelik düşüncelerini belirlemek; öğretmenlerinin ve ebeveynlerinin öğrencilerin sahip olduğu selamlaşma, yardım etme, teşekkür etme ve vedalaşma beceri düzeylerine yönelik düşüncelerini belirlemek amacıyla geliştirilen görüşme formları, proje öncesi ve sonrasında uygulanacaktır. Bunun yanında 24 maddeden oluşan atölye çalışması kazanım kontrol listesine başvurulacaktır. Elde edilen veriler nitel ve nicel analizlere tabi tutulacaktır. Nitel veriler içerik analizine, OSB olan öğrencilerin etkinliklerde sergileyeceği tutum ve davranışlar gözlemlenerek elde edilen sonuçlar ise nicel betimsel analizlere tabi tutulacaktır. Bunlara ek olarak araştırmacı ve atölye eğitimcilerinin her günün sonunda süreç değerlendirmelerini içeren yansıtıcı atölye günlükleri yoluyla etkinliğin amacına ulaşıp ulaşmadığı tartışılacak; elde edilen deneyim ve kazanımlar sonrasında alanda çalışma yapacak araştırmacı ve uygulayıcılar ile sonuçlar paylaşılacaktır. Projeden beklenen en önemli çıktı müzik, müzik eğitimi ve drama etkinlikleri çerçevesinde geliştirilen atölye çalışmalarının hafif düzeyde OSB olan öğrencilerde çeşitli sosyal becerileri geliştirmesidir. Bu tür atölye çalışmalarının planlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi yoluyla elde edilecek çıktıların farklı okul düzeylerinde veya orta düzeyde OSB olan öğrencilere yönelik olarak sonraki çalışmalara ışık tutabileceği öngörülmektedir.
Hedef Kitle
Otizm spektrum bozukluğu tanılı özel gereksinimli bireyler
Anahtar Kelimeler
Müzik Eğitimi, Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Gereksinimli Öğreniciler