Proje Adı
Özel Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrenciler Mühendislik Tasarım Ürünleri Hazırlıyor
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
17.10.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
20.10.2024
Proje Özeti
Bu proje, doğrudan öğretim yöntemine göre hazırlanan etkinlikler ile özel öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin mühendislik tasarım becerilerini kullanmalarını sağlamak ve süreci ile ortaya çıkan ürünleri değerlendirmek amacıyla yürütülmüştür. İlgili literatür incelenerek hazırlanan etkinlikler için öğrenci özellikleri ve literatürdeki eksikler belirlenmiş, fen bilimleri ve özel eğitim öğretmenlerinin görüşleri alınmıştır. Bu sayede özel öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler (ÖÖGYÖ) için fen eğitiminde yapılan müdahale uygulamaları, özel eğitim öğretmenlerinin önerileri ve fen bilimleri öğretmenlerinin ihtiyaçları saptanmıştır. Tüm bunların ışığında, proje ekibi ile 16 etkinlik geliştirilmiş; 3 fen bilimleri eğitimi ve 3 özel eğitim alan uzmanının görüşleri doğrultusunda son hâline getirilmiştir.
17-20 Ekim 2024 tarihlerinde gerçekleştirilen projeye, yaşları 11-14 arasında değişen, Rehberlik Araştırma Birimi (RAM) tarafından özel öğrenme güçlüğü tanısı almış 8 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Proje; 1 yürütücü, 5 uzman, 5 eğitmen, 4 rehber ve 1 sağlık personeli ile tamamlanmıştır. Etkinliklerde, öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin özellikleri göz önünde bulundurularak günlük planlamalar yapılmış ve fen bilimleri konularının eğlenceli şekilde öğrenmeleri sağlanmıştır.
Proje sürecinde, katılımcı başvuruları web sitesi üzerinden alınmış, sosyal medya ve okul iş birlikleri yoluyla duyurular yapılmıştır. Etkinlik ortamı güvenirlik formu ve araştırmacı günlükleri ile süreç kayıt altına alınmıştır. Öğrencilerin “bağımsız uygulamalar” kapsamında ortaya koydukları ürünler, proje ekibi tarafından hazırlanan rubrikle değerlendirilmiştir.
Proje sonucunda, hazırlanan etkinliklerin özel öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin mühendislik tasarım becerileri üzerinde olumlu etkiler yarattığı belirlenmiştir.
Hedef Kitle
Yaşları 11-14 arasında değişen, Rehberlik Araştırma Birimi (RAM) tarafından özel öğrenme güçlüğü tanısı almış 8 ortaokul öğrencisi katılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Mühendislik tasarım becerileri, özel öğrenme güçlüğü, ortaokul öğrencileri