Proje Adı
Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda, Ebeveynlerinde Ve Öğretmenlerinde Hortikültürel Terapi Farkındalığının Geliştirilmesi Ve Etkisinin İncelenmesi
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
HACETTEPE Ü. SAĞLIK BİLİMLERİ F. ERGOTERAPİ B.
Proje Özeti
Amaç: Bu projenin temel amacı doğanın terapötik gücünün yer aldığı tamamlayıcı terapi yaklaşımlardan biri olan Hortikültürel terapinin 6-12 yaş okul dönemi özgül öğrenme güçlüğü olan çocuklar, ebeveynler ve öğretmenlere tanıtılması, yararları ve etkisi konusunda farkındalığının arttırılmasıdır. Bu temel amaca ek olarak, özgül öğrenme güçlüğü olan çocuklarda hortikültürel terapinin benlik saygısı, öz yeterlilik duygusu, sosyal beceri ve ebeveyn-çocuk ilişkisine etkisininin incelenmesi projenin diğer bir amacıdır. Kapsamı ve Hedef Kitlesi: Projenin kapsamı, özel gereksinimi olan çocuklarda alternatif terapi yaklaşımlarının etkisini incelemek, yenilikçi terapi yaklaşımlarının denenmesini sağlamak, özel gereksinimi olan çocukların sosyal hayata katılımlarını arttırmak ve özel gereksinimi olan çocuklarda yeni ilgi alanlarının oluşturulmasını sağlamaktır. Hedef kitlemiz 6-12 yaş özgül öğrenme güçlüğü olan çocuklar, ebeveynleri ve öğretmenleridir. Yöntem: Projemiz kapsamında katılımcılara teorik eğitim verilecek, saha çalışması ve uygulama atölyeleri yapılacak ve proje sonunda sergi düzenlenecektir. Özgül öğrenme güçlüğü olan çocuklar, bu çocukların ebeveynleri ve öğretmenleri katılımcıları oluşturmaktadır. Eğitimler, alanında uzman ergoterapist, psikolog ve peyzaj mimarı tarafından verilecektir. Hortikültürel terapi kapsamında bitki, meyve ve doğa kavramları hakkında eğitim peyzaj mimarı tarafından verilecektir. Özgül öğrenme güçlüğü tanımı ve eşlik eden problemler, evde ve okulda hortikültürel terapi örnekleri hakkında eğitimler ergoterapistler tarafından verilecektir. Özgül öğrenme güçlüğü olan çocuklarda görülen psikososyal problemler ve psikososyal terapi yaklaşımları başlıkları altında eğitim psikolog tarafından verilecektir. Beklenen Sonuçlar: Ebeveynlerin özgül öğrenme güçlüğü ve özgül öğrenme güçlüğüne eşlik eden/edebilecek problemler hakkında farkındalığını arttırmak, ebeveynleri ile öğretmenlerin hortikültürel terapi konusundaki farkındalığını arttırmak, grup temelli hortikültürel terapi ile çocukların sosyal becerilerini ve ebeveyn-çocuk etkileşimini geliştirmek, hortikültürel terapi ve yapılacak olan sergi ile çocukların benlik saygısını ve öz yeterlilik duygusunun geliştirilmesi beklenmektedir.
Hedef Kitle
Öğrenme güçlüğü tanılı özel gereksinimli bireyler
Bir kurum veya kuruluşta çalışan kadrolu öğretmenler
Özel gereksinimli çocuğa sahip ebeveynler
Anahtar Kelimeler
Öğretmen, Ebeveyn, Bahçe Tabanlı Eğitim Uygulaması, Benlik Saygısı, Sosyal Beceriler, Ebeveyn-Çocuk İlişkisi, Özgül Öğrenme Bozukluğu,