Proje Adı
Bilimin Rüzgarı Çiğli'den Esiyor
4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
İZMİR ÇİĞLİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
16.10.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
18.10.2025
Proje Özeti
İzmir ili Çiğli İlçesi İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi ile doğal ekosistemlerin(Kuş Cenneti, Gediz Deltası ve Körfez) iç içe olması dolayısıyla çevre bilinçlendirme çalışmaları için stratejik konuma sahiptir. Bu stratejik konum, bireylerin çevre bilinci kazanması ve ekosistemlerin korunmasına yönelik farkındalık geliştirmesi açısından önemli bir fırsat sunmaktadır. Özellikle erken yaşta doğanın önemi konusunda bilinç kazanan bireyler, ekolojik dengenin korunması ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıklarının benimsenmesi noktasında daha duyarlı hale gelmektedir. Bu bağlamda, çevre bilincinin küçük yaşlardan itibaren aşılanması, gelecek nesillerin doğayla uyum içinde hareket etmesini sağlayarak uzun vadede ekosistemlerin korunmasına katkıda bulunacaktır. Projede katılımcılar sürdürülebilirlik ve çevre eğitimi teması altında, yaşlarına uygun tasarlanmış bilimsel, sanatsal ve dijital etkinliklerle çevresel sorunları disiplinlerarası bir yaklaşımla deneyimleyecek, bilimsel okuryazarlıklarını ve problem çözme becerilerini geliştirme fırsatı bulacaktır. Proje TÜBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri çağrısı kapsamında, ilkokul ve ortaokul düzeyinde 5000 katılımcıya ulaşarak sürdürülebilir çevre konusunda farkındalık kazandırmayı hedeflemektedir. Projede 44 farklı atölye ve 4 uzman konuşması gerçekleştirilecek olup, iklim değişikliği, yenilenebilir enerji, geri dönüşüm, su ayak izi azaltma, ekolojik denge ve doğa dostu tüketim alışkanlıkları gibi temel sürdürülebilirlik temaları ele alınacaktır. STEAM, proje tabanlı öğrenme, yaratıcı drama ve tasarım odaklı düşünme gibi yenilikçi eğitim yaklaşımlarının kullanıldığı atölyelerde katılımcılar, teorik bilgileri yaparak yaşayarak öğrenme fırsatı bulacaktır. Projenin yaygın etkisini artırmak amacıyla, geri dönüşüm kampanyaları, ağaç dikim etkinlikleri, doğa yürüyüşleri ve doğa dostu tüketim alışkanlıklarını teşvik eden bilinçlendirme faaliyetleri için sosyal medya, açık kaynak eğitim platformları ve yerel basın aktif olarak kullanılacaktır. Ölçme ve değerlendirme süreci, ön-test ve son-test uygulamaları, resim analizi ve yaratıcı yazım çalışmaları ile gerçekleştirilecektir. İlkokul öğrencilerinin çevre bilinci ve sürdürülebilirlik farkındalıkları, resimler üzerinden göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenecek, böylece öğrencilerin kavramsal algıları görsel temsiller üzerinden değerlendirilecektir. Ortaokul öğrencileri için yaratıcı yazım etkinlikleri düzenlenerek, sürdürülebilirlik temalarına ilişkin düşünceleri analiz edilecektir. Analiz sonuçları proje sonunda akademik yayına dönüştürülecek ve ulusal hakemli dergilerde yayımlanacaktır
Hedef Kitle
Tüm vatandaşlar
Anahtar Kelimeler
Çevresel Sürdürülebilirlik, Çevre Bilinci, Çevre Dostu, Çevre, Algılanan Çevre Kalitesi, Çevre Eğitimi,