Proje Adı
Matematiğin Büyülü Dünyasına Yolculuk: Matematiksel Kavramlarla Günlük Yaşamın Keşfi
4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
BALIKESİR Ü. NECATİBEY EĞİTİM F. MATEMATİK EĞİTİMİ B.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
23.10.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
25.10.2025
Proje Özeti
Matematik, bireyleri akademik ve profesyonel başarıya götüren kritik disiplinlerin başında gelmektedir (Spinczyk vd., 2019). Matematik eğitimi, bireylerin problem çözme, eleştirel ve analitik düşünme gibi 21. Yüzyılda bireylerin sahip olması gereken becerilerinin gelişiminde önemli rol oynamaktadır (Schoenfeld, 1992). Fakat, dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi ülkemizde de toplumda matematik dersinin korkulan ve zor olduğu görüşü ortaya çıkarmaktadır (Şenol vd., 2015). Bu proje, yaparak-yaşayarak öğrenme (Kolb, 1984), keşfederek öğrenme (Bruner, 1961) ve yapılandırmacı yaklaşımı (Piaget, 1952; Vygotsky, 1978) temel alınarak, katılımcılara matematiğin gerçek yaşamla ilişkisi çerçevesinde matematiksel kavramlarla etkileşimli deneyimler sunmayı amaçlamaktadır. Proje kapsamında düzenlenen etkinlikler, matematiğin gerçek yaşam bağlamındaki ilişkisi ve matematiğin eğlenceli yönleri çerçevesinde katılımcıların matematik kaygısını azaltmayı, matematiği günlük yaşamla ilişkilendirmeyi, STEM eğitimiyle bağlantı kurmayı ve matematiksel modelleme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. ?Matematiğin Büyülü Dünyasına Yolculuk: Matematiksel Kavramlarla Günlük Yaşamın Keşfi? projesindeki matematik disiplinin ana tema olmasındaki temel amaç, özellikle toplumdaki matematiksel kaygıların ortadan kaldırılması, ortaokul ve lise düzeyindeki öğrencilerle birlikte tüm katılımcıların matematiğe yönelik farkındalığının arttırılması, matematiğin gerçek yaşamla ilişkisinin etkinlikler çerçevesinde ortaya konularak katılımcıların matematiksel kavramların gerçek yaşamda hangi alanlarda kullanılacağına yönelik farkındalık düzeylerinin geliştirilmesidir. Projenin hedef kitlesi ilkokul, ortaokul, lise öğrencileri ve öğretmenlerle birlikte genel halkı kapsamaktadır. Proje kapsamında 22 farklı atölye ve 3 söyleşi, matematik eğitiminde uzman akademisyenler tarafından yürütülerek, katılımcıların bilim insanlarıyla doğrudan etkileşim kurmalarına ve bilimsel düşünme becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyacaktır. Projenin toplum her yaş grubundan 13.000 kişiye ulaşması hedeflenmektedir. Atölye çalışmalarındaki etkinlikler oyunlaştırma, STEM uygulamaları, proje tabanlı öğrenme etkinlikleri katılımcıların matematiksel düşünme, problem çözme, analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkı sağlayacaktır. Matematiksel modelleme, algoritmik düşünme, bilimsel keşifler ve sanat ile matematik ilişkisi gibi temalar çerçevesinde gerçekleştirilecek etkinler ise yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygun olarak, öğrencilerin matematiğin soyut kavramlarını somut gerçekliklerle ilişkilendirmelerini sağlayacaktır. Matematiksel oyunlar, strateji ve problem çözme odaklı etkinlikler ise, katılımcıların matematiği eğlenceli, keşfedilebilir ve anlamlı bir disiplin olarak deneyimlemelerine yardımcı olacaktır.
Hedef Kitle
Tüm vatandaşlar
Anahtar Kelimeler
Günlük Yaşam, Matematik Kaygısı, Matematik Eğitimi,