Proje Adı
Bilim Rüzgarı Pursaklar'da: Keşfet, Eğlen, Öğren 2
4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
09.10.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
11.10.2025
Proje Özeti
Bilim ve teknoloji, bilgiye erişimi kolaylaştırarak toplumsal gelişimi destekleyen temel unsurlardan biridir. Bilim, evreni anlama sürecini sistematik gözlem ve deneylerle şekillendirirken, teknoloji bu bilgileri pratik uygulamalara dönüştürür. Bu bağlamda, bilim şenlikleri; bilimsel merakı teşvik eden, analitik düşünme becerilerini geliştiren ve bilginin toplum geneline yayılmasını sağlayan interaktif etkinliklerdir. Bu doğrultuda Bilim Pursaklar Bilim Merkezi olarak, Pursaklar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Pursaklar Gençlik ve Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü ile işbirliği yapılarak projenin gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Pursaklar ilçesinde toplam 37.113 ilköğretim ve ortaöğretim öğrencisi bulunmaktadır. Küçük ölçekli bir bilim merkezi olarak en az 5.000 katılımcıya ulaşılması hedeflenen bu proje kapsamında, ilçedeki tüm ilkokul, ortaokul ve lise öğrencileri başta olmak üzere her yaştan bireyin katılımı öngörülmüştür. Merkeze uzak okullardaki öğrenciler ve dezavantajlı aileler için belediye desteğiyle ulaşım sağlanacak, çevre ilçelerden katılım teşvik edilerek etkinliğin erişim alanı genişletilecektir. 2024 yılında düzenlenen ?Bilim Rüzgarı Pursaklar'da: Keşfet, Eğlen, Öğren!? şenliğine beklenenin üzerinde bir katılım sağlanmış olup, bu yıl daha geniş bir kitleye ulaşılması hedeflenmiştir. Şenlik alanı olarak ise Pursaklar Kapalı Spor Salonu belirlenmiştir. Bilim şenliğinde yapılması planlanan 25 atölye; fen bilimleri, mühendislik, teknoloji, matematik ve sanat gibi farklı disiplinleri kapsayan disiplinlerarası etkileşim yaklaşımıyla tasarlanmış olup aerodinamikten dijital tasarıma, astronomiden biyolojiye, fiziksel deneylerden mühendislik uygulamalarına kadar geniş bir yelpazede hazırlanan etkinlikler, katılımcılara bilimi deneyimleyerek keşfetme fırsatı sunacaktır. Projenin amaçlarına ulaşıp ulaşmadığını belirlemek ve etkinliklerin hedef kitle üzerindeki etkisini değerlendirmek amacıyla Gülgün, Yılmaz, Avan, Ertuğrul Akyol ve Doğanay (2019) tarafından geliştirilen Organizasyon Değerlendirme Ölçeği ile Katılımcı Değerlendirme Ölçeği kullanılacaktır. Bu kapsamda ölçme aracı, atölye liderleri ve rehberler tarafından, organizasyonun etkinliğini ve süreçlerin verimliliğini değerlendirmek amacıyla; öğrenciler tarafından, katıldıkları atölye ve etkinliklerin kendilerine sağladığı katkıyı ölçmek amacıyla uygulanacaktır. Elde edilen veriler SPSS ile analiz edilecek, bulgular ve sonuçların toplumla paylaşılması sağlanacak ve sonuçlar raporlanarak TÜBİTAK ile paylaşılacaktır.
Hedef Kitle
Tüm vatandaşlar
Anahtar Kelimeler
Sayısal Düşünme Becerisi, Mühendislik, Bilim ve Toplum Projeleri, Teknoloji, Bilim Merkezi, Bilim Eğitimi, Bilim İletişimi,