Proje Adı
Sürdürülebilir Dünya ve Uzay Bilimi İçin STEAM Şenliği: Mersin STEAM-Fest
4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
29.05.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
31.05.2025
Proje Özeti
Toplumda bilimsel farkındalık ve bilim okuryazarlığını artırma, bilimin herkes tarafından erişilebilir ve anlaşılabilir olmasını ve bilim iletişiminin sağlanması hedefiyle tasarlanan Sürdürülebilir Dünya ve Uzay Bilimleri İçin STEAM: Mersin STEAM-FEST, toplumun her kesiminden 7?den 77?ye bireylere hitap eden, çağın en önemli 2 durumu olan sürdürülebilir yaşam farkındalığı ve uzay bilinci oluşturmayı STEAM yöntemi ile sağlayacak yenilikçi bir bilim şenliği olarak planlanmaktadır. Temel amacı, sürdürülebilirlik ve uzay bilimleri gibi soyut kavramları STEAM yöntemi ile somutlaştırarak her yaş grubundan katılımcılara deneyimleyerek ve eğlenerek öğrenme fırsatı sunmak ve STEAM eğitim anlayışını yaygınlaştırmaktır. (Bybee, 2013). Proje, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencileri ile veliler, eğitimciler ve bilime meraklı herkes için düzenlenecek olup, üç gün sürecek etkinlikler boyunca yaklaşık 100 bin kişiye ulaşılması hedeflenmektedir. Proje etkinlikleri Akdeniz Belediyesi yapılan iş birliği protokolü doğrultusunda Millet Bahçesinde gerçekleşecek olup 43 farklı bilim atölyesi, Uzay temalı söyleşiler düzenlenecek ve katılımcılar, artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR), oyun tabanlı öğrenme ve STEAM gibi yenilikçi yöntemlerle uzay bilimleri ve sürdürülebilirlik konularını deneyimleyerek öğreneceklerdir (Chien, Lin & Chiu, 2020). Bu proje, Türkiye'nin uzay araştırmalarındaki ilk insanlı misyonu olan Alper GEZERAVCI'nın uzay misyonu kapsamında gerçekleştirdiği 13 bilimsel deneyden ilham almıştır. Atölye liderleri, bu deneylerden bazılarını yaş gruplarına ve pedagojik ilkelere uygun olacak şekilde yeniden tasarlayarak, öğrencilerin ve katılımcıların uzay bilimleri ve sürdürülebilirlik konularını daha iyi kavramalarını sağlamayı amaçlamaktadır (TUA, 2024). STEAM tabanlı eğitim yaklaşımlarının kullanıldığı atölyeler, yaparak ve yaşayarak öğrenme yöntemleri, oyunlaştırma ve yapay zekâ gibi yenilikçi teknolojiler ile desteklenecektir. Katılımcılar, bilim tiyatrosu, robotik kodlama, yeşil perde simülasyonları gibi yöntemlerle bilimsel süreç becerilerini geliştirme fırsatı bulacaktır (Papert, 1980). Etkinlik öncesi ve sonrası uygulanacak ön-test ve son-testler, anketler ve katılımcı geri bildirimleri ile projenin etkililiği ölçülecek ve yaygınlaştırma çalışmaları yapılacaktır (Falk & Dierking, 2018). Bu proje ile, toplumda bilim okuryazarlığı, STEM becerileri ve sürdürülebilirlik bilinci artırılarak bireylerin bilim ve teknolojiye olan ilgisinin kalıcı hale getirilmesi amaçlanmaktadır.
Hedef Kitle
Tüm vatandaşlar
Anahtar Kelimeler
Çevresel Sürdürülebilirlik, Astronomi Eğitimi, Sürdürülebilir Bölgesel Kalkınma, Havacılık ve Uzay, FeTeMM Eğitimi,