Proje Adı
Yunus'Un Diyarinda Yunusemre Bilim Şenliği
4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
YUNUSEMRE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
06.10.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
09.10.2024
Proje Özeti
Bireyin gelişiminde en kritik dönem erken çocukluk dönemi ve okul çağında çocuğun merak etme, sorgulama ve eleştirel düşünme gibi becerileri kazanması, gelişiminin desteklenmesi uygun ortam sağlandığında mümkündür. Bilim şenliklerinde ise çocuklar disiplinler arası etkileşimde bulunabilecekleri, 21. Yüzyıl becerilerinin vurgulandığı farklı etkinlik ve uygulamalara ulaşabilmektedir. Çocukların gözlemlemiş olduğu olayların meydana geliş bilgisine ulaşması, deneyerek öğrenmesi, değişen teknolojiye uyum sağlama, olumlu tutum kazanması ve STEM, Robotik kodlama vb. uygulamaların bir arada ulaşılabilmesi amacıyla İlçe MEM koordinatörlüğünde Manisa Büyükşehir Belediyesi, Y. Belediyesi, MCBÜ ve destek verecek STK'lar ile iş birliği içerisinde İlkokul ve Okul Öncesi öğrencilerine yönelik bilim şenliği gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. 3 gün sürecek bilim şenliğinde,5000 ilkokul ve okul öncesi öğrencilerine yönelik 30 etkinlik yer alacaktır. Arttırılmış gerçeklik, , 3D kalem ile üç boyutlu modelleme, Kodlama, STEM, deneyler, kültürel öğeler, akıl oyunları, uzay ve astronomi, geri dönüşüm, sıfır atık, iklim değişikliği, bilim okuryazarlığı konularında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokul ve okul öncesi kurumlarınca hazırlanan bu etkinlikler Proje ekibi tarafından öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyeleri, gelişim özellikleri, etkinliklerin uygulanabilirliği düşünülerek seçilmiştir. İlçemiz, İlimizin kurum ve öğrenci sayısı itibari ile en büyük ilçesidir. Bu durum çok sayıda öğrenciye, öğretmene, topluma ulaşılarak projenin yaygın etkisi açısından önemlidir. Bilim şenliğine Yunusemre B. Ve Büyükşehir B. taşıma desteğiyle dezavantajlı bölgelerdeki öğrencilerin öncelikli katılımı sağlanacaktır. Projede yer alan atölyeler; 2023 yılındaki TÜBİTAK Manisa Bilim Şenliğindeki olumlu çıktılar ve projenin verimliliği dikkate alınarak, halka açık Kent Park tercih edilecektir. Atölye liderleri etkinlik planlarını yazan öğretmenlerdir. Lise öğrencisi destek için görevlendirilecektir. Atölyelerde deneyim imkânı bulan çocukların bilimsel becerilerinin artması, ilgi alanlarını keşfetmeleri, dezavantajlı bölgedeki çocukların faydalanmaları, bilim ve teknolojik gelişmelerden haberdar olmaları, öğretmenlerin de mesleki gelişimlerinin artması, atölyelerde öğrendikleri, deneyimledikleri etkinlikleri okullarında uyarlamaları, tutumlarının olumlu yönde değişmesi hedeflenmektedir. Elde edilen verilerin bilim şenliklerinin okul öncesi dönem ve ilkokul dönemi çocuklarının bilime ve teknolojiye karşı tutumları ve öğretmen görüşleri literatüre önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Hedef Kitle
Tüm Vatandaşlar
Anahtar Kelimeler
Festival, Bilim Okuryazarlığı