Proje Adı
Matematik Eğitiminde Dijital Eğitsel Oyun Tasarımı Ve Yapay Zeka Ile Yenilikçi Uygulamalar
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
25.08.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
29.08.2025
Proje Özeti
a) Bu projenin temel amacı, matematik öğretmenlerinin oyun tabanlı-dijital oyun tabanlı öğrenme ve matematiksel oyun tasarımı süreçlerine ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Ayrıca Matematik öğretim programında yer alan öğrenme çıktılarına uygun olarak oyun tasarımı, yapay zeka uygulamaları ve dijital araçların etkin kullanımına yönelik öğretmenlerin mesleki yeterliliklerini artırmak hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin dijital yeterliliklerini geliştirmeleri ve edindikleri bilgi ve deneyimleri daha geniş bir toplulukla paylaşmaları teşvik edilmektedir. b) Proje, Adana ilinde görev yapan 30 matematik öğretmenini kapsamaktadır. 25-29 Ağustos 2025 tarihleri arasında Çukurova Üniversitesi'nde gerçekleştirilecek etkinliklerde, matematik dersi öğrenme çıktılarına entegre edilebilecek dijital eğitsel oyunlar, metaverse uygulamaları, manipülatifler, kodlama, artırılmış gerçeklik, yapay zeka ve Web 2.0 araçları konularında teorik ve uygulamalı eğitimler düzenlenecektir. Toplamda 20 etkinlik ve gerektiğinde kullanılmak üzere 4 yedek etkinlik planlanmıştır. Eğitimler, alanlarında uzman 16 eğitmen, 5 uzman, 7 rehber ve 1 sağlık personeli tarafından yürütülecektir. c) Projenin etkililiği, karma yöntem araştırmasıyla değerlendirilecektir. Nicel veriler, Dijital Eğitsel Oyun Geliştirme Öz-Yeterlik Algı Ölçeği ve Yapay Zeka Okuryazarlık Ölçeği kullanılarak proje öncesi ve sonrasında toplanacaktır. Nitel veriler ise yarı yapılandırılmış "Öğretmen Görüşme Formu" aracılığıyla elde edilecektir. Ayrıca, katılımcı öğretmenler tarafından tasarlanan dijital oyunlar ve içerikler incelenerek eğitimlerin etkinliği değerlendirilecektir. Proje sonucunda, öğretmenlerin matematik eğitimi için dijital içerik hazırlama, oyun tasarımı ve yapay zeka entegrasyonu konularında mesleki yeterliklerinin önemli ölçüde artması beklenmektedir. Bu kazanımların, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinden dijital yeterlik, yaratıcı düşünme, akıl yürütme ve girişimcilik gibi alanlarda gelişimine katkı sağlayacağı öngörülmektedir. Proje kapsamında hazırlanan dijital içerikler, kurulan bir web sitesi ve sosyal medya platformları üzerinden geniş bir kitleyle paylaşılacaktır.
Hedef Kitle
Bu etkinliğin hedef kitlesini, Adana ilinin farklı bölgelerde, ilçelerinde görev yapmakta olan matematik öğretmenleridir (15 ilköğretim matematik +15 lise matematik). Hedef kitle içerisinde bulunan kişiler bu projede katılımcı olabilmek için başvuru yapabilir.
Projeye başvuru yapanlar arasından aşağıda verilen kriterlere uygun olan adayalar projeye dâhil edilecektir.
Katılımcı Belirleme Kriterleri
· Aynı çağrı döneminde daha önce benzer herhangi bir projeye katılmamış olması,
· TÜBİTAK-Araştırmacı Bilgi Sistemi (ARBİS) Veri Tabanına kayıtlı olunması,
· Katılımcıların farklı illerdeki kişilerden oluşuyor olması,
· Katılımcılar arasında cinsiyet ve yaş ve mesleki kıdem yılının oranının dengeli olması,
· Temel bilgisayar kullanımının iyi veya orta düzeyde olması,
· Motivasyonu yüksek işbirlikçi çalışabilen, bilgiyi meslektaşlarına aktarabilme yeteneği olması ve bilgilerini meslektaşlarına aktarmaktan memnuniyet duyması,
· Teknolojik uygulamaları kullanmaya yönelik araştırma yapmayı sevmesi,
· Eğitim öğretim sürecinde sorunsuz çalışır vaziyetteki kişisel laptopları akıllı telefonları ve bu cihazlar için uyumlu çalışır vaziyetteki batarya şarj cihazı ve yedekleri ve benzeri yan donanımları ile katılmayı kabul etmesi,
· Proje esnasında, atölyelerde ve açılış kapanış törenlerinde fotoğrafların videoların proje web sitesi, proje sosyal medya hesapları, proje yürütücüsü ve destekleyici kurumların web sitelerinde ve sosyal medya hesaplarında haber olarak paylaşabileceğini bilmek ve kendi görsellerinin içinde geçtiği medyaların paylaşılmasına izin vermesi,
· Projenin etkinliğinin değerlendirilmesini gerektiren, etik izinleri alınmış/alınacak olan, projenin yöntem kısmında bahsedilen veri toplama araçlarına içtenlikle cevap vermeyi onaylaması,
· Proje kazanımlarının yaygınlaştırma faaliyeti kapsamında kendi sınıflarında ve okullarında nasıl etkiler gösterdiğine dair rapor hazırlamayı ve proje yürütücüsüne teslim edeceğini kabul etmesi.
Belirtilen hedef kitle seçim kriterlerine uygun olarak toplam 30 asil ve 15 yedek olmak üzere toplam 45 kişi seçilecektir. Asil listeden katılamayan olduğunda yedek listeden seçim yapılması planlanmaktadır. Adana ilinden konaklamasız olarak, katılım sağlaması planlanmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Matematik, Yapay Zeka, Teknoloji, Dijital Eğitim