Proje Adı
Teoriden Uygulamaya Yenilikçi Ve Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi-Iii
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MANİSA CELAL BAYAR Ü. EĞİTİM F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
25.08.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
29.08.2025
Proje Özeti
Matematik öğretim programlarının temel amacı, karşılaştığı sorunları çözebilen bireyler yetiştirmektir. Bu bireylerin eğitiminden sorumlu matematik öğretmenlerinden, matematiği öğretirken yenilikçi yaklaşımlar benimsemeleri ve öğrencilere rehberlik etmeleri beklenmektedir. Bu bağlamda, öğretmenlerin bilgiyi doğrudan aktaran bir role sahip olmaktan ziyade, öğrencilerin bilgiye nasıl ulaşacaklarını rehberlik eden bir anlayışa yönelmeleri gerekmektedir. Ayrıca, öğretim süreçlerinde yenilikçi yöntemler kullanmaları ve teknoloji destekli öğrenme ortamlarını ön plana çıkarmaları, beklenen temel nitelikler arasındadır. Bu kapsamda projenin temel amaçları :
(1) Matematik eğitiminde geleneksel öğretim yöntemleri yerine yenilikçi yaklaşımları benimseyerek öğretmenlere rehberlik sağlamak,
(2) Matematiği teknoloji destekli yazılımlar aracılığıyla teoriden uygulamaya geçiş sürecinde öğretmenlerin farkındalığını artırmak,
(3) Matematiğin doğasını ve eğlenceli yönlerini vurgulayarak keşifçi ve teknoloji okuryazarı bireyler yetiştirebilen öğretmenler oluşturmaktır.
Bu hedefler doğrultusunda, öğretmenlerin yenilikçi ve teknoloji destekli yaklaşımları benimseyerek matematik öğretiminde bir dönüşüm yaratmaları amaçlanmaktadır. Proje, 25-29 Ağustos 2025 tarihleri arasında, 24 matematik öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Projede, açık ve kapalı uçlu deney, animasyon ve benzetim, argümantasyon, artırılmış gerçeklik, bilgi işlemsel düşünme, bilimsel gezi ve saha çalışması, dijital oyun ve öyküleme, doğa ve yaban hayatı gözlemi, eğitsel oyun, mobil uygulama, oyunlaştırma, STEAM, Tahmin et-Gözle-Açıkla, tartışma, yaratıcı drama etkinlikleri alanında uzman eğitmenler tarafından gerçekleştirilecektir.
Proje, 25-29 Ağustos 2025 tarihleri arasında 24 matematik öğretmeni ile yürütülecektir. Katılımcıların seçiminde daha önce TÜBİTAK’ın desteklediği benzer bir projede katılımcı olarak yer almamış olmak, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda öğretmen olmak ve projenin yaygın etkisini arttırmak amacıyla farklı bölgelerde öğretmenlik görevini yerine getirmek faktörleri göz önünde bulundurulacaktır.
Projede bilgi işlemsel düşünme, TGA yöntemi, bilimsel gezi ve saha çalışması, dijital oyun ve öyküleme, tartışma ve çalıştay, matematik ve doğa, eğitsel oyun, açık ve kapalı uçlu deney, mobil uygulama, oyunlaştırma, spor ve sanat, STEAM, yaratıcı drama, animasyon ve benzetim etkinlikleri alanında uzman eğitmenler tarafından gerçekleştirilecektir.
Hedef Kitle
Matematik Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Teknoloji destekli matematik, yenilikçi matematik eğitimi, matematik eğitimi