Proje Adı
Dijital Oyunlaştirma Çözümleri Ve Oyunlaştirma Yoluyla Matematik Kavramlari Odakli Eğitici Eğitimi - 2
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
BURHANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
22.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
27.06.2025
Proje Özeti
Dijital çağdaki öğrencilerin ilgisini geleneksel yöntemlerle yüksek tutmanın gittikçe zorlaştığı açıktır. İlgi ve motivasyonu artırmaya çözüm olarak oyunlaştırma (gamification) yaklaşımı tüm dünyada kullanılmaya başlanmış yenilikçi bir metodolojidir. Bu projenin amacı, matematik kavramları odağında, öğretmenlere, öğrencilerinde ilgi ve merak uyandırmak, olumlu tutum geliştirmek, öğrencilerinin motivasyonlarını artırmak ve öğrenmelerini sağlamak için gerekli bilgi ve becerileri, oyunlaştırma yoluyla kazandıracak etkinlik temelli atölye çalışmaları gerçekleştirmektir. Projenin hedef kitlesi, temel eğitimde matematik öğretiminin önemi bağlamında sınıf öğretmenleri olarak belirlenmiştir. Projede; dijital oyunlaştırma çözümleri ve oyunlaştırmayla ilgili temel kavramlar ve kuramlar aktarılacak; oyun elementleri, mekanikleri, bileşenleri ve dinamikleriyle ilgili kuramsal altyapı verilecektir. Ayrıca eğitmenler tarafından oyunlaştırmaya yönelik uygulamaya dönük dijital, fiziksel aktivite içeren, hikâyeleştirilmiş, kaçış odası dinamikleriyle oyunlaştırma örnekleri sunulacak ve katılımcı öğretmenlerle matematik odaklı mikro deneme atölyeleri gerçekleştirilecektir. Her günün sonunda öğretmenlerin hazırladıkları çalışmalar eğitmenlerin oyunlaştırma ilkeleri ölçeği? çerçevesinde değerlendirerek verdikleri dönütlerle nihâi halini alacaktır. Sınıf öğretmenlerinin dijital oyun çözümleri ve oyunlaştırma konusunda akademik gelişimleri ve konuya ilişkin tutumlarındaki değişimi gözlemlemek projenin diğer amaçları içerisindedir ve benzer araştırmalarda kullanılan ölçme araçlarıyla belirlenecektir. Örnek uygulama niteliğinde olan eğitimin etkililiği uygulanan görüşme formları ve yansıtma yapraklarından elde edilmiş sürece ilişkin görüşlerin açıklayıcı ve çıkarımsal kodlanmasıyla değerlendirilecektir. Eğitim sürecinde 3. ve 4. sınıf matematik dersi kazanımlarına uygun oyunlaştırılmış ders planları hazırlanacak, hazırlanan materyaller proje web sayfasında e-modül halinde yayınlanacak ve katılımcıların eğitim sonrasında yaptıkları uygulamaları da bu sayfada paylaşmalarına olanak tanınacaktır. Ayrıca projeye katılan 5 gönüllü öğretmenin, oyunlaştırılmış etkinlik planlarını, oyunlaştırmanın öğrencilerin başarısına, tutumuna ve motivasyonlarına etkisini gözlemlemek amacıyla öğretmenlik yaptıkları sınıflarda uygulamaları sağlanacaktır. Proje öncesinde ve sonrasında öğretmenlere uygulanan Oyunlaştırma Öz Yeterlilik ve Oyunlaştırmaya Yönelik Tutum Ölçekleriyle eğitimin etkililiği gözlenecek, Eğitsel Oyunlara Dönük Yapılandırılmış Görüşme Formu ve yansıtma yaprakları aracılığıyla sürecin tamamına ilişkin açık uçlu görüşler alınacaktır. Katılımcı öğretmenlerin kendi öğrencileriyle yaptıkları uygulamalarla proje sürdürülecek, elde edilen çıktılar ulusal ve uluslararası platformlarda sunularak yaygınlaştırılacaktır.