Proje Adı
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretiminde Yapay Zekâ Destekli Ölçme Değerlendirme Uygulamaları
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
TEPEBAŞI NAFİYE-HÜSEYİN KÜÇÜKOĞLU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
07.07.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
12.07.2025
Proje Özeti
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretiminde Yapay Zekâ Destekli Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları projesi ile, İngilizce öğretmenlerinin D-AOBM (Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni) Tamamlayıcı Cilt çerçevesine uygun olarak İngilizce dört temel dil becerisini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) çeşitli yapay zekâ (YZ) destekli araçları etkili bir şekilde kullanarak ölçme ve değerlendirme yeterliklerini geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Türkiye’nin farklı illerinden seçilen 30 İngilizce öğretmeni, 7-12 Temmuz 2025 tarihlerinde Eskişehir’de düzenlenecek eğitim programına katılacaktır. Bu programda katılımcılara, YZ’nin eğitimde ve ölçme değerlendirme süreçlerinde kullanımı ve doğru komut yazma, D-AOBM Tamamlayıcı Cilt dil becerileri tanımlayıcılarının ölçme değerlendirme süreçlerinde kullanımı, dört temel dil becerisi, dilbilgisi, sözcük bilgisi ve aracılık becerisi öğretiminde YZ destekli araçlarla ölçme değerlendirme uygulamaları, YZ destekli süreç odaklı ölçme değerlendirme, dil becerilerinin ölçülmesinde YZ destekli veri görselleştirme uygulamaları ve Millî Eğitim Bakanlığı yönergesi doğrultusunda YZ destekli uygulama sınavları tasarımı eğitimleri verilecektir. Hem teorik hem de uygulamalı oturumlar içeren eğitim programında; tartışma, argümantasyon, bilgi işlemsel düşünme, dijital ve eğitsel oyun, oyunlaştırma, mobil uygulama, sergi ve gösteri, tahmin et- gözle- açıkla, küçük grup çalışması, artırılmış gerçeklik, gösterip yaptırma, dijital oyun, etkileşimli sunum gibi yenilikçi ve etkileşimli yöntemler kullanılacaktır. Projenin hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek amacıyla yansıtıcı öğretmen günlükleri, eğitim değerlendirme anketleri, doküman analizi, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve erişi testlerini içeren kapsamlı ölçme değerlendirme uygulamaları gerçekleştirilecektir. Bu yöntemler, katılımcıların öğrenme süreçlerini izlemek, eğitim programının etkililiğini değerlendirmek ve YZ destekli araçlarla D-AOBM Tamamlayıcı Cilt çerçevesindeki yeterliklerini ölçmek için kullanılacaktır. Proje ile katılımcı İngilizce öğretmenlerinin, YZ teknolojilerinin ölçme değerlendirme süreçlerindeki potansiyelini keşfetmeleri ve D-AOBM Tamamlayıcı Cilt’in dil becerisi tanımlayıcılarını etkili bir şekilde değerlendirme süreçlerinde kullanmaları sağlanacaktır. Proje sonucunda, katılımcıların pedagojik ve teknolojik yenilikleri bir araya getirerek sınıf ortamlarında sürdürülebilir ve yenilikçi bir değerlendirme ekosistemi oluşturmaları hedeflenmektedir. Yenilikçi teknolojilerin entegrasyonu ile projenin, öğretmenlerin öğrenci merkezli ve veriye dayalı değerlendirme süreçlerini etkin bir şekilde kullanmalarına katkı sağlayacağı öngörülmektedir.
Hedef Kitle
İngilizce Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Yapay Zekâ, İngiliz Dili Eğitimi, Ölçme ve değerlendirme, D-AOBM Tamamlayıcı Cilt, İngilizce Öğretmenleri