Proje Adı
"Teknoöğretmen: Dijital Geleceğe Yolculuk"
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
SELAHADDİN KORKMAZ ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA OKULU III. KADEME
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
22.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
27.06.2025
Proje Özeti
Teknolojinin yaşamın her alanında yer alması ile birlikte iletişim kanalları çeşitlenmiş, bilgiye erişim kolaylaşmış ve eğitim-öğretim etkinlikleri dijital ortamlar yoluyla gerçekleşmeye başlamıştır. Öğrenim sürecinin yenilikçi teknoloji yaklaşımlarının etkisiyle boyutlanması bilginin kompleks bir yapıya dönüşmesine neden olmuştur(Booth, 2013). Yenilikçi teknolojiler eğitimde görsel ve işitsel materyallerden mobil görüntüleme cihazlarına arttırılmış gerçeklikten sanal gerçeklik ve yapay zeka uygulamalarına kadar ulaşmıştır. Günümüzde geleneksel eğitim anlayışı değişerek kişiselleştirilmiş ağ uygulamaları ve bulut bilişim cihazlarına dayalı eğitim modelleri devreye girmiştir(Huang, Spector ve Yang, 2019). Eğitim-öğretim sürecinde yaşanan dijitalleşme devrimi öğretmenlere, öğrencilere ve ailelere çeşitli sorumluluklar yüklemiştir(Sürer, 2020, s. 31).Bu anlamda eğitim alanındaki tüm paydaşların 21 yy. becerilerinden biri olan problem çözme ve bilgi işlemsel düşünme becerilerini geliştirmeyi gerekli kılmıştır. "TeknoÖğretmen: Dijital Geleceğe Yolculuk" adlı projenin amacı UNESCO Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedeflerine ve Türkiye Maarif Modeli becerilerine uygun olarak alanında uzman akademisyenler tarafından okul öncesi öğretmenlerinin WEB 2.0 araçlarına yönelik bilgi seviyelerini artırmak ve yapay zekâ destekli dijital hikâyeler oluşturmalarını sağlayarak dijital okuryazarlık seviyelerini geliştirmektir. Buradan hareketle projemizin nihai amacı erken çocukluktan itibaren öğrencilerin yenilikçi teknolojiler konusunda bilgi ve deneyim dağarcığını geliştirerek dijitalleşen dünyaya uyum sağlamalarını kolaylaştırmaktır. Sınıf ortamında ve bireysel gelişimde tüm bu olumlu etkileri dikkate alındığında alanyazında (Khalid, Sattalio, Parveen ve Hossain, 2015; Svensson ve Baelo, 2015; Campbell, 2016; Rambousek, Stipek ve Vankova ,2016) öğretmenlerin dijital okuryazar olmaları önemli olarak görülmektedir. Bu kapsamda İstanbul?da eğitim öğretim faaliyetini yürüten 25 okul öncesi öğretmenine yenilikçi teknolojiler konusunda İstanbul Kağıthane Selahaddin Korkmaz Özel Eğitim Uygulama Okulu bünyesinde 5 gün sürecek eğitimler düzenlenecektir. Teoriye ve uygulamaya dayalı olan eğitimler Hacettepe Üniversitesi, Afyon Üniversitesi, Siirt Üniversitesi ve Bartın Üniversitesi?nde okul öncesi eğitim, bilgisayar ve öğretim teknolojileri derslerini yürüten en az doktora düzeyinde eğitmenler tarafından gerçekleştirilecektir. Eğitimler sonunda 25 okul öncesi öğretmeninin yenilikçi teknolojiler konusunda yeterliliklerinin geliştirilmesi ve bulundukları okul ortamında kazanımlar oluşturmaları ve eğitimin tüm paydaşlarına çağın gereklerine uygun öğretim modellerini kazandırmaları hedeflenmektedir.