Proje Adı
Dijitalleşen Dünyada Finansal Okuryazarlık Öğretiminde Yapay Zekâ Destekli Dijital Öyküleme Uygulamaları
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MAMAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
22.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
27.06.2025
Proje Özeti
Finansal eğitime giderek artan ilgiye rağmen ulusal düzeyde finansal okuryazarlık oranlarının düşüklüğü, yenilenen ilkokul öğretim programlarında finansal okuryazarlık becerisine verilen büyük önem, finansal okuryazarlığın günümüz dünyasında dijital süreçlerle birleşmesi ve ilkokulun önemli bir finansal sosyalizasyon dönemi olduğu dikkate alındığında; ilkokullarda finansal eğitimin neredeyse tamamından sorumlu olan sınıf öğretmenlerinin öğretim becerilerinin yeniden ele alınması önemlidir. Bu bağlamda 23-27 Haziran 2025 tarihleri arasında Ankara?da yüz yüze gerçekleştirilmesi planlanan bu projenin ana amacı dijitalleşen dünyada finansal okuryazarlık öğretiminde yapay zekâ destekli dijital öyküleme yaklaşımının farklı derslerde nasıl tasarlanıp uygulanabileceğinin, sınıf öğretmenlerine aktif etkinlik temelli uygulamalar yoluyla aktarılabilmesidir. Projenin hedef kitlesini MEB?e bağlı sosyoekonomik açıdan dezavantajlı (orta/düşük sosyoekonomik düzey) bölgelerdeki devlet ilkokullarında görev yapan 30 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Projede teori ve uygulama dengesi göz önünde bulundurularak katılımcıların aktif olarak dâhil olabilecekleri, alanında uzman eğitmenler tarafından hazırlanan oyunlaştırma, yaratıcı drama, argümantasyon, bilgi işlemsel düşünme, dijital öyküleme gibi aktif etkinlik yöntemlerinden yararlanılacaktır. Projenin amaçlarına ulaşıp ulaşmadığının belirlenmesinde ?Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği?, ?Dijital Hikâyeler için Dereceli Değerlendirme Ölçeği?, ?Dijital Hikâye Araçları Kullanımı Yetkinliği Ölçeği? ve yansıtıcı günlükten yararlanılacaktır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak uygun istatistik programlarıyla değerlendirilecek ve raporlaştırılacaktır. Projeyle birlikte mikro düzeyde dezavantajlı bölgelerde görev yapan sınıf öğretmenlerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin artması, öğrendiklerini finansal okuryazarlık becerisi kapsamında farklı derslerde sınıf içi pratiklerine yansıtmaları, finansal okuryazarlık öğretiminde dijitalleşmenin önemine ilişkin farkındalık kazanarak yapay zekâ destekli dijital hikâyeler hazırlayabilme yeteneğini kazanmaları beklenmektedir. Makro düzeyde ise uzun vadede Türkiye?nin refah içinde finans toplumu olması yönündeki hedeflerine eğitsel katkılar sunması beklenmektedir. Proje sonunda katılımcılar tarafından hazırlanmış yapay zekâ destekli dijital öyküler e-kitap haline getirilerek tüm öğretmenlere açık olacak şekilde dijital ortamda paylaşılacaktır. Katılımcıların elde ettikleri kazanımların kalıcı olmasına yönelik sürdürülebilirlik çalışmalarına devam edilecek ve tüm öğretmenlerin kullanımına imkân verecek, yapay zekâ destekli dijital öykülerden oluşan açık bir etkinlik havuzu oluşacaktır.