Proje Adı
Reaktörden Sinifa: Nükleer Enerji Öğretmen Akademisi
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
TOROSLAR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
01.09.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
05.09.2025
Proje Özeti
Mersin'de inşaatı devam eden Akkuyu Nükleer Güç Santrali gibi büyük enerji projelerinin bulunduğu bölgelerde, nükleer enerji, radyasyon ve çevresel etkiler konularında toplumun doğru ve bilimsel bilgiye erişimi önem taşımaktadır. Öğretmenlerin bu konularda yeterli bilgiye sahip olması ve bu bilgiyi öğrencilere etkin bir şekilde aktarabilmesi, toplumun bilinçlenmesi için kritik bir rol oynamaktadır. Proje ile, Mersin İlindeki fen grubu öğretmenlerinin nükleer enerji, nükleer santraller ve radyasyon konularında derinlemesine bilgi edinmeleri ve bu bilgiyi öğrencilerine etkin bir şekilde aktarabilmeleri amaçlanmaktadır. Mersin gibi nükleer santral inşaatlarının bulunduğu bölgelerde, bu konularda öğretmenlerin bilimsel ve tarafsız bir bakış açısı geliştirmesi beklenmektedir. Proje, öğretmenlerin sadece öğrenen değil, aynı zamanda bilimsel bilgi üreticisi ve toplumsal dönüşüm aktörü olmasını sağlamayı hedeflemektedir. Proje kapsamında Mersin ve çevresindeki dezavantajlı bölgelerde görev yapan fizik, kimya, biyoloji ve fen bilimleri öğretmenleri hedef kitle olarak belirlenmiştir. Deneysel ve karma araştırma yöntemine dayanan ve yenilikçi eğitim yaklaşımları ile tasarlanan proje, ters yüz öğrenme modeli, sanal gerçeklik, simülasyon ve yapay zekâ destekli etkinlikler gibi yöntemleri içermektedir. Katılımcılar, önceden gönderilen videolarla teorik bilgiye sahip olduktan sonra, uygulamalı eğitimlere katılarak bu bilgiyi derinleştirme fırsatı bulacaktır. Eğitim, Toroslar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Mersin Üniversitesi, Nükleer Düzenleme Kurumu ve Mersin AFAD işbirliği ile disiplinlerarası bir çerçevede gerçekleştirilecektir. Proje sonucunda öğretmenlerin nükleer enerji, radyasyon güvenliği ve çevresel etkiler gibi konuları sınıflarında daha etkin bir şekilde öğretmeleri ve toplumda bu alanlara dair bilinç oluşturulmasına katkı sağlamaları beklenmektedir. Uzun vadede, nükleer enerjiye dair önyargıların yerini bilimsel bilgiye dayalı dengeli bir yaklaşıma bırakması ve bölgede nükleer enerji ile ilgili doğru bilgilendirilmiş bir neslin yetişmesi hedeflenmektedir. Bu sayede, bölgenin nükleer santral projesine daha olumlu yaklaşması ve bölgesel kalkınmaya katkı sağlaması hedeflenmektedir. Proje yenilikçi eğitim yöntemlerinin kullanımı, disiplinlerarası yaklaşımı ve özellikle nükleer santralin bulunduğu bir bölgedeki öğretmenlere odaklanması ile hem eğitimde yenilikçiliği teşvik etmekte hem de bölgesel algı yönetimi açısından özgün ve stratejik bir yaklaşım sunmaktadır.