Proje Adı
Sürdürülebilirlik Odağında Nanoteknoloji Uygulamaları Eğitimi - Generation
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
İSTANBUL FUAT SEZGİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
03.11.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
08.11.2025
Proje Özeti
Üstün/özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde diğer öğrencilerden farklı olarak güncel problemler/konular ile zenginleştirilmiş, bağlantılı ve derinlemesine öğrenmeler ön plana çıkmaktadır. Bu öğrenmelere liderlik edecek öğretmenlerin kendilerini güncel tutmaları zaruri bir durumdur. Buradan hareketle; projenin ana amacı; BİLSEM lerde görev yapan öğretmenlerin sürdürülebilirlik odağında hazırlanan kavramsal/uygulamalı nanoteknoloji atölyeleri ve etkinlik yazım süreçleri ile sürdürülebilirlik eğitimine ilişkin inançları, sürdürülebilir nanoteknoloji konusundaki farkındalık ve kavramsal anlamalarını, farklılaştırılmış/zenginleştirilmiş etkinlik yazma özyeterlik ve becerilerini geliştirmektir. Öğretmenlerin yapılacak etkinlikler sürdürülebilir nanoteknoloji uygulamalarını deneyimlemeleri ve farklılaştırılmış etkinlik planları yazmalarını sağlanacaktır. Projede nanoteknoloji eğitimi, diğer projelerden farklı olarak, bütünleştirme stratejisi kullanılarak, sürdürülebilirlik odağında farklılaştırma/ zenginleştirme yöntemleri ile çerçevelendirilmiştir. Proje ?sürdürülebilir nanoteknoloji? ye uygun olarak, yeşil sentez gibi yenilikçi yöntemler, AR/IoT gibi teknolojik örnekler içermesi açısından özgün bir nitelik taşımaktadır. Proje fikri, öğretmenlerin sürdürülebilirlik ve nanoteknoloji konularındaki bilgi ve deneyim eksikliklerini gidermeye yönelik ihtiyaçlardan ortaya çıkmıştır. Proje ekibi tarafından yapılan ihtiyaç analizi kapsamında, öğretmenlerin nanoteknolojiye, sürdürülebilirliğe ilgisinin yüksek ancak bilgi ve uygulama deneyimlerinin sınırlı olduğunu göstermiştir. Buradan hareketle etkinliklerin içerikleri oluşturulmuştur. Projede karma araştırma deseni kullanılmıştır. Memnuniyet Anketi, Farklılaştırılmış Öğretim Öz-Yeterlilik Ölçeği, Nanobilim Kavramsal Anlama Testi, Nanoteknoloji Farkındalık Ölçeği, Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimine Yönelik İnançlar Ölçeği, Sürdürülebilir Nanoteknoloji ve Nanoteknoloji İlgi Anketi uygulanarak, öğretmenlerin özyeterlik, ilgi ve farkındalık düzeylerindeki gelişim ölçülecektir. Proje 24 katılımcıya yönelik planlanmış olup hedeflenen çıktıları itibariyle tüm eğitim kurumlarına yaygınlaştırılabilecek potansiyeldedir. Proje kapsamında katılımcılar gruplar halinde çalışarak edindikleri tecrübelerini okullarında deneyim paylaşımı toplantılarında yaygınlaştıracaklarıdır. Süreç sonunda uygulanan tüm atölyeler, ders planları e-kılavuz şeklinde hazırlanarak, diğer okullardaki öğretmenlerin de faydalanabileceği bir açık internet sitesinde yayınlanması hedeflenmektedir. E-kılavuzun MEB-EBYS sistemi ile okullara üst yazı ile duyurusu yapılarak da projenin yaygınlaştırılması sağlanacaktır. Proje sonuçları ulusal/uluslararası kongre ve sempozyumlarda sunulacaktır. Uluslararası hakemli bir dergide makale olarak da yayınlanacaktır. Bu proje ile öğretmenler edindikleri beceriler sayesinde, sürdürülebilir kalkınma hedefleri, nanoteknoloji ve sürdürülebilirlik ekseninde bilimsel düşünceyi öğrencilerinin kazanımlarına ve toplumsal faydaya dönüştüreceklerdir.