Proje Adı
Dijital Araçlarla Zenginleştirilmiş Dil Öğretimi Eğitmen Eğitimi Programı
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
PAMUKKALE Ü. YABANCI DİLLER Y.O.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
21.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
27.06.2025
Proje Özeti
Bu proje, Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin dijital yeterliliklerini artırmak ve teknolojiyi dil öğretim uygulamalarına entegre etmelerini sağlamak amacıyla TÜBİTAK 4005 çağrısı kapsamında geliştirilmiştir. Projenin özgünlüğü, öğretmen eğitiminde dijitalleşmenin önemini vurgulaması ve bu alanda somut eğitim çıktıları sunmasıdır. Proje, Dr. Gülşah Tercan tarafından yürütülmekte olup, projenin hedef kitlesi, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda görev yapan İngilizce öğretmenleridir. Proje, beş günlük yoğun bir eğitim programı şeklinde tasarlanmıştır ve program kapsamında yapay zeka ve araçları, dijital hikaye anlatımı, etkileşimli video oluşturma gibi konularda teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı atölye çalışmaları yer alacaktır. Bu atölyeler, öğretmenlerin teknoloji ile etkileşimini artırarak, derslerinde kullanabilecekleri yenilikçi öğretim yöntemlerini öğrenmelerini hedeflemektedir. Projenin beklenen sonuçları arasında öğretmenlerin dijital yeterliliklerinin artması, daha ilgi çekici ve etkileşimli ders içerikleri hazırlayabilme becerilerinin gelişmesi, ve nihayetinde öğrenci katılımının ve öğrenme çıktılarının iyileşmesi bulunmaktadır. Ana çıktılardan biri, öğretmenlerin dijital yeterliliklerini değerlendirmek için SELFIE aracının uygulanmasının yanı sıra "Dijital Öğretmen El Kitapçığı" ve dijital araçlar havuzunun oluşturulmasıdır. Bu eğitim çıktıları, katılımcılara eğitimi takip eden zaman diliminde ihtiyaç duyacakları kaynakları sunarak, sürekli bir gelişim ve destek mekanizması oluşturacaktır. Proje sonuçları, öğretim pratiğinde önemli değişimlere yol açarak, eğitime entegre edilen teknolojilerin öğretmenler tarafından etkili bir şekilde kullanılmasını sağlayacaktır. Proje kapsamında katkıda bulunan paydaşlar ve iş birlikleri, projenin uygulanabilirliği ve etkisi açısından kritik bir öneme sahip olup, öğretmenlere sunulacak eğitimlerin kalitesini artırırken projenin sağladığı eğitimin daha geniş bir kitleye ulaşmasını ve öğretmenlerin deneyimlerini paylaşarak birbirlerini desteklemelerini sağlayacaktır. Sonuç olarak, bu proje, Türkiye'deki İngilizce öğretmenleri için dijital yeterliliklerini geliştirme ve teknolojiyi etkin bir şekilde kullanma konusunda öncülük edecektir. Eğitim programının içeriği ve yapısı, öğretmenlerin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirildiği için, projenin sonunda elde edilecek kazanımların, öğretmenlerin profesyonel gelişimlerine ve öğrencilerin öğrenme deneyimlerine olumlu katkılarda bulunacağı öngörülmektedir.
Anahtar Kelimeler
AI, Artificial Intelligence, Training, Dijital Tools, Language Learning