Proje Adı
Yapay Zekâ Destekli Dijital Öyküleme Aracılığıyla Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretimde Dijital Yetkinliklerinin Artırılması
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
GAZİANTEP İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
06.07.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
11.07.2025
Proje Özeti
Bu projede yapay zekâ destekli dijital öyküleme aracılığıyla okul öncesi öğretmenlerinin öğretimde dijital yetkinliklerinin artırılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik 15 atölyede eğitimler planlanmıştır. Çoğunluğu uygulamalı olan atölyelerde projenin amacına yönelik gerekli teorik alt yapının oluşması için öncelikle teorik atölyeler tanımlanmıştır. Uygulamalı atölyeler, yapay zeka destekli dijital öykülemenin aşamaları (senaryo yazma, görselleştirme, seslendirme ve videolaştırma), üretilen içeriğin e-kitap haline dönüştürülmesi ve yayımlanması, Maarif Modele Dayalı Okul Öncesi Eğitim Programı'nın kazanımlarından olan değerlere ilişkin katılımcıların dijital hikayeler geliştirmeleri konularına yöneliktir. Son atölyeler ise katılımcıların geliştirdikleri dijital hikayelerin sunumunu ve değerlendirilmesini kapsamaktadır. Atölyelerde bireysel uygulama etkinliklerinin yanında grup olarak uygulama etkinliklerine de yer verilerek katılımcılar işbirlikli öğrenme ve tartışma ortamlarını deneyimleyeceklerdir. Atölye uygulamalarında Maarif Model'e dayalı eğitim programı kazanımlarının ele alınması, proje süresince yapay zeka araçlarının eğitime entegrasyonu, dijital öykülemenin yapay zeka araçları ile gerçekleştirilmesi projenin yenilikçi yönleridir. Uygulamalı atölyelerde farklı özelliklere sahip yapay zeka araçlarının kullanımına yönelik örnekler yer alsa da asıl uygulama örnekleri, öğretmenler için ücretsiz tam sürüm hizmeti sağlayan profesyonel bir platform üzerinden gerçekleştirilecektir. Projenin amacına ulaşma düzeyine yönelik bazı ölçme araçları kullanılacaktır. Bunlardan Dijital Hikâye Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği ve Eğitimciler için Dijital Yeterlilik Ölçeği, ön test-son test olarak katılımcılara proje öncesinde ve sonrasında uygulanacaktır. Gün Sonu Eğitim Değerlendirme Anketi, proje boyunca atölyeler hakkında katılımcı değerlendirmelerini elde etmede kullanılacaktır. Proje sonunda da katılımcılardan Görüşme Formu aracılığıyla veriler toplanacak ve tüm ölçme araçlarından elde edilecek bulgular değerlendirilecektir. Atölyelerdeki uygulamalarda Maarif Model kapsamında okullarda uygulanan okul öncesi eğitim programındaki değerlere yönelik örnekler yer almaktadır. Proje, amaca yönelik dijital yetkinlikleri geliştirmenin yanında katılımcıların, yapay zeka araçlarını kullanabilme ve bu araçları eğitime entegre edebilme becerilerine de katkı sağlayabilir. Proje sonrasında okul öncesi öğretmenlerinin yapay zeka destekli dijital hikayeler hazırlayarak derslerinde kullanabilmeleri, bu materyalleri e-book formuna dönüştürebilmeleri ve bunu EBA gibi eğitsel platformlarda paylaşabilmeleri beklenmektedir.
Hedef Kitle
Okul öncesi öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Yapay zekâ, dijital öyküleme, okul öncesi öğretmen eğitimi, dijital eğitim