Proje Adı
			
			
				Yapay Zekâ Destekli Dijital Öyküleme Aracılığıyla Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretimde Dijital Yetkinliklerinin Artırılması
			
							
					4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
				
						
				Proje Numarası
			
			
			
				Yürütücü Kurum Adı
			
			
				
            GAZİANTEP İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
      
			 
							
					Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
				
				
					06.07.2025
				
										
					Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
				
				
					11.07.2025
				
						
				Proje Özeti
			
			
            Bu projede yapay zekâ destekli dijital öyküleme aracılığıyla okul öncesi öğretmenlerinin öğretimde dijital yetkinliklerinin artırılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik 15 atölyede eğitimler planlanmıştır. Çoğunluğu uygulamalı olan atölyelerde projenin amacına yönelik gerekli teorik alt yapının oluşması için öncelikle teorik atölyeler tanımlanmıştır. Uygulamalı atölyeler, yapay zeka destekli dijital öykülemenin aşamaları (senaryo yazma, görselleştirme, seslendirme ve videolaştırma), üretilen içeriğin e-kitap haline dönüştürülmesi ve yayımlanması, Maarif Modele Dayalı Okul Öncesi Eğitim Programı'nın kazanımlarından olan değerlere ilişkin katılımcıların dijital hikayeler geliştirmeleri konularına yöneliktir. Son atölyeler ise katılımcıların geliştirdikleri dijital hikayelerin sunumunu ve değerlendirilmesini kapsamaktadır. Atölyelerde bireysel uygulama etkinliklerinin yanında grup olarak uygulama etkinliklerine de yer verilerek katılımcılar işbirlikli öğrenme ve tartışma ortamlarını deneyimleyeceklerdir. Atölye uygulamalarında Maarif Model'e dayalı eğitim programı kazanımlarının ele alınması, proje süresince yapay zeka araçlarının eğitime entegrasyonu, dijital öykülemenin yapay zeka araçları ile gerçekleştirilmesi projenin yenilikçi yönleridir. Uygulamalı atölyelerde farklı özelliklere sahip yapay zeka araçlarının kullanımına yönelik örnekler yer alsa da asıl uygulama örnekleri, öğretmenler için ücretsiz tam sürüm hizmeti sağlayan profesyonel bir platform üzerinden gerçekleştirilecektir. Projenin amacına ulaşma düzeyine yönelik bazı ölçme araçları kullanılacaktır. Bunlardan Dijital Hikâye Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği ve Eğitimciler için Dijital Yeterlilik Ölçeği, ön test-son test olarak katılımcılara proje öncesinde ve sonrasında uygulanacaktır. Gün Sonu Eğitim Değerlendirme Anketi, proje boyunca atölyeler hakkında katılımcı değerlendirmelerini elde etmede kullanılacaktır. Proje sonunda da katılımcılardan Görüşme Formu aracılığıyla veriler toplanacak ve tüm ölçme araçlarından elde edilecek bulgular değerlendirilecektir. Atölyelerdeki uygulamalarda Maarif Model kapsamında okullarda uygulanan okul öncesi eğitim programındaki değerlere yönelik örnekler yer almaktadır. Proje, amaca yönelik dijital yetkinlikleri geliştirmenin yanında katılımcıların, yapay zeka araçlarını kullanabilme ve bu araçları eğitime entegre edebilme becerilerine de katkı sağlayabilir. Proje sonrasında okul öncesi öğretmenlerinin yapay zeka destekli dijital hikayeler hazırlayarak derslerinde kullanabilmeleri, bu materyalleri e-book formuna dönüştürebilmeleri ve bunu EBA gibi eğitsel platformlarda paylaşabilmeleri beklenmektedir.
      
			
				
					Hedef Kitle
				
				
            Okul öncesi öğretmenleri
      
			 
      
        
        
  
    Anahtar Kelimeler
              Yapay zekâ, dijital öyküleme, okul öncesi öğretmen eğitimi, dijital eğitim