Proje Adı
Tekno-Pedogojiyi Sınıfa Taşımak: Fen Bilimleri Öğretmenlerine Yönelik Materyal Tasarım Uygulamaları
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
05.06.2025
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
09.06.2025
Proje Özeti
Eğitim - öğretim ortamlarının uygun ve çeşitli teknolojilerle zenginleştirilmesi, bu teknolojilerin hem öğrenciler hem de öğretmenler tarafından gerek sınıf içinde gerekse sınıf dışında kullanılabilmesine olanak sağlayacak şekilde tasarlanması gerekmektedir. Bu teknolojik altyapılara ek olarak, konu ve kazanımlara uygun geliştirilen materyallerin kullanımı da eğitim-öğretimin kalitesini artırmakta ve teknoloji çağı olarak adlandırılan 21. yüzyılın eğitim-öğretim alanında oluşturduğu ihtiyaçları karşılamak amacıyla eğitim sistemlerinde farklı yapılanmalar ve reformlar yapılması gerekliliği oluşmuştur. Bu gereklilikten hareketle, bu projede fen bilimleri öğretmenlerine yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli materyal tasarımı uygulamaları ele alınmıştır. Tasarlanan eğitim modelleri ve etkinliklerde, teknolojik pedagojik alan bilgisi ile materyal tasarım ilkeleri harmanlanarak etkileşimli uygulamalar aracılığıyla fen bilimleri öğretmenlerine yeni bir bakış açısı ve sınıflarına taşıyacakları uygulamalı deneyimler kazandırılması hedeflenmiştir. Böylece, bilgisayar, internet ve web 2.0 gibi teknolojik araçlar ile pedagojik öğrenme ve öğretme yöntemleri materyal tasarımı ilkeleriyle bütünleştirilerek, fen bilimleri öğretmenlerinin çağın gereksinimlerine uygun beceri ve farkındalıklarının artırılması amaçlanmıştır. Projemizi 5-9 Haziran 2025 tarihlerinde 30 katılımcıyla Teknoloji ve Alan Bilgisi?ne (TPAB) yönelik materyal tasarlanması temasına uygun gerçekleştirilecek şekilde planlanmıştır. Proje hedef kitlesi İstanbul?da görev yapan fen bilimleri öğretmenleri olarak belirlenmiştir. Projede fen bilimleri öğretmenleri özelinde özgün bir materyal tasarım modeli oluşturmak hedeflenmektedir. Yapılan ölçme değerlendirme çalışmalarından elde edilen veriler ışığında üretilen modellerin geliştirilme süreçleri uzmanlar eşliğinde tamamlanıp, katılımcı öğretmenler ile birlikte eğitim öğretim faaliyetlerinde kullanılması ve yaygınlaştırılması sağlanacaktır.