Proje Adı
Teoriden Uygulamaya Yenilikçi Ve Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi-Ii
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
MANİSA CELAL BAYAR Ü. EĞİTİM F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
10.11.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
15.11.2024
Proje Özeti
Matematik öğretim programlarının temel amacı, karşılaştığı problemlerin üstesinden gelebilen bireylerin yetiştirilmesidir. Bu bireyleri yetiştirecek olan matematik öğretmenlerinden, matematiği öğretme sürecinde yenilikçi yaklaşımlar kullanarak onlara kılavuz oluşturması beklenmektedir. Bu bilinçteki öğrencilerin ise matematiğin doğasını anlamaya çalışmaları, eğlenceli matematiğin olacağına yönelik inançların varlığı, matematiği araştıran, sorgulayan, analiz edebilen, problem çözebilen bireyler olarak yetiştirilmesi oldukça önemlidir. Bu önem doğrultusunda, (1) Matematik öğretiminde karşılaşılan problemleri çözmeye yönelik, geleneksel yöntemlerin dışında yenilikçi yaklaşımlar kullanarak (bilgi işlemsel düşünme, TGA yöntemi, bilimsel gezi ve saha çalışması, dijital oyun ve öyküleme, tartışma ve çalıştay, matematik ve doğa, eğitsel oyun, açık ve kapalı uçlu deney, mobil uygulama, oyunlaştırma, spor ve sanat, STEAM, yaratıcı drama, animasyon ve benzetim), sanal manipülatiflerin kullanımı, dijitalleşme ve matematik vb.) öğretmenlere kılavuz oluşturmak, (2) Matematiği farklı disiplinler aracılığıyla teknolojik yazılımları ile ilişkilendirerek teoriden uygulamaya geçiş süreci hakkında öğretmenlere farkındalık sağlamak, (3) Doğada matematiğin varlığına vurgu yaparak (fraktal geometri ve doğadaki yansımaları) eğlenceli matematiği keşfettiren ve teknoloji okuryazarı birey yetiştirebilen öğretmenler oluşturmak projenin amaçları arasında yer almaktadır. Proje, 26-31 Ağustos 2024 tarihleri arasında 24 matematik öğretmeni ile yürütülecektir. Katılımcıların seçiminde daha önce TÜBİTAK'ın desteklediği benzer bir projede katılımcı olarak yer almamış olmak, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda öğretmen olmak ve projenin yaygın etkisini arttırmak amacıyla farklı bölgelerde öğretmenlik görevini yerine getirmek faktörleri göz önünde bulundurulacaktır. Projede, bilgi işlemsel düşünme, TGA yöntemi, bilimsel gezi ve saha çalışması, dijital oyun ve öyküleme, tartışma ve çalıştay, matematik ve doğa, eğitsel oyun, açık ve kapalı uçlu deney, mobil uygulama, oyunlaştırma, spor ve sanat, STEAM, yaratıcı drama, animasyon ve benzetim etkinlikleri alanında uzman eğitmenler tarafından gerçekleştirilecektir. İlgili beklenti durumunu değerlendirmek, matematiğin teorik-teknoloji destekli uygulama sürecine yönelik deneyimleri ve kazanımları belirlemek için ?Matematik, Öğretimi ve Öğrenimine İlişkin İnanışlar Ölçeği?, ?Matematik Alanı Teknopedagojik Eğitim Yeterlik Ölçeği? ve ?Yansıtıcı Günlükler ?den faydalanılacaktır.
Hedef Kitle
Matematik Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Eğitimde Yenilikçi Uygulamalar, Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi, Matematik Eğitimi,