Proje Adı
Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitimini Entegre Program Modeli Çerçevesinde Farklılaştırma Eğitici Eğitimi (Öyep)
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ESENYURT BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
07.10.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
11.10.2024
Proje Özeti
Özel yetenekli öğrenciler sahip oldukları birtakım özelliklerden dolayı onlar için hazırlanacak eğitim programlarının da normal gelişim gösteren öğrenciler için hazırlanan programlardan farklı olması gerekmektedir. Bu bağlamda özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde farklılaştırılmış öğretim ön plana çıkmaktadır. Farklılaştırılmış öğretim ile ilgili bilim insanları tarafından çeşitli farklılaştırma modelleri/teorileri geliştirilmiştir. Bu modellerden birisi de Entegre Program Modeli'dir. Bu model temel alınarak hazırlanan eğitim programlarının özel yetenekli öğrencilerin üst düzey düşünme becerileri ile onların diğer gelişim alanlarını desteklendiği çeşitli araştırmalar ile saptanmıştır. Özel yetenekli öğrenciler için eğitim programları ve etkinliklerini geliştirmede zorluklar mevcuttur. Ancak bu öğrencilerin ihtiyaçlarına karşılık verecek olan farklılaştırma modelleri temel alınarak etkili içerikler ve yaklaşımlar hazırlanabilmektedir. Bu farklılaştırma modeli büyük oranda lisansüstü tezlerde kullanılmaktadır. Başka bir ifade ile teori düzeyde kalmaktadır. Entegre Program Modeli ile farklılaştırılmış öğretim program ve etkinliklerini uygulayıp yaygınlaştırmak özel yetenekli öğrencilerin eğitimine önemli katkıları olacaktır. Bu bilgiler ışığında bu projenin amacı öğretmenlere Entegre Program Model temelinde Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminin Farklılaştırılmasını uygulamalı olarak gerçekleştirmektir. Bu projenin hedef kitlesini Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olan özel yetenekli öğrencilerin eğitim aldığı Bilim ve Sanat Merkezi'nde kadrolu olarak görev yapan 28 öğretmenden oluşturmaktadır. Proje uygulamaları 27 Mayıs-31 Mayıs Tarihlerinde Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde gerçekleşecektir. Bu projede karma araştırma yöntemi kullanılacaktır. Araştırmanın nicel yöntemi kapsamında ?Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımını Uygulama ve Buna İlişkin Yetkinlik Düzeyi Ölçeği? ön-test ve son-test olarak kullanılacaktır. Nitel yöntem kapsamında ise süreçte her etkinlik sonrasında ?Etkinlik Değerlendirme Formu? ile öğretmenlerin etkinliği değerlendirmeleri istenecektir. Projenin bitiminde ise öğretmenlere yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak gerçekleştirilen program ile ilgili görüşleri alınacaktır. Daha sonra elde edilen nitel ve nicel veriler analiz edilerek sonuçlar raporlaştırılacaktır.
Hedef Kitle
Bilim Ve Sanat Merkezi Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Üstün Yetenekli Çocuklar, Müdahale Programı, Düşünme Becerileri, Düşünme Eğitimi,