Proje Adı
Modern Sanat Odağinda Bilim, Matematik Ve Teknolojik Uygulamalar Eğitimi-2
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
İSTANBUL FUAT SEZGİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
04.11.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
09.11.2024
Proje Özeti
Özel yetenekli öğrencilerin öğrenme içeriklerin zenginleştirilmesi, anlamlı, bağlantılı ve derin öğrenmeleri açısından temeldir. 2021-22 döneminde 1. düzenlenen bu projenin ana amacı; hazırlanan atölyeler ile öğretmenlerin modern sanat odağında, farklılaştırma yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı disiplinler arası entegrasyon süreçlerini derslerinde kullanma becerilerini, disiplinler arası çalışmaya yönelik tutumlarını ve görüşlerini geliştirmektir. Aynı zamanda günümüz öğrenme yaklaşımlarında, disiplinler arası çalışmalar ile kurum içerisinde branşlar arası bir etkileşimin gerçekleştirilebilir kılınması ve ortak zenginleştirilmiş içerikler oluşturulması öğretmenleri güçlendirmek için önem taşımaktadır. Diğer projelerden farklı olarak bu projede sanat alanı, bütünleştirme stratejisi ile odağa konumlandırılmıştır. Proje, sanat odaklı bütünleştirilmiş ve zenginleştirilmiş öğrenme içeriği oluşturma açısından özgünlük taşımaktadır. Projenin ilkinde katılımcı öğretmenlere uygulanan anket sonucunda, öğretmenlerin tutum, görüş içerik zenginleştirme konularında bilgilerini ve deneyimlerini anlamlı düzeyde artırdıkları, böyle bir eğitim yeniden yapılırsa katılmak istedikleri görülmüştür. Projenin yeniden gerçekleştirilmesi bu sonuçlar açısından önem arz etmektedir. Proje, Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenleri kapsamında planlanmıştır ve katılımcı öğretmenlerin zenginleştirme ve farklılaştırma becerilerinin gelişimleri diğer eğitim kurumlarında da uygulanabilir niteliktedir. Proje karma araştırma deseni yöntemine göre oluşturulmuş olup, katılımcı öğretmenlere yönelik Farklılaştırılmış Öğretim Öz Yeterlik Ölçeği, STEAM Tutum Ölçeği, Disiplinler Arası Yaklaşıma İlişkin Görüş Anketi, STEM Tutum Ölçeği ve Odak grup görüşmeleri uygulanacaktır. Bu proje kapsamında 40 branş öğretmeninin gruplar halinde iş birliği içerisinde etkinlik önerileri ortaya çıkarmaları hedeflenmiştir. Eğitim sürecinin sonunda katılımcıların hafta boyunca deneyimledikleri etkinliklerinden yola çıkarak farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş içerikler oluşturmaya yönelik öneriler hazırlamaları, sunmaları ve kendi kurumlarındaki eğitim planlarına uyarlamaları beklenmektedir. Katılımcıların hazırlayacağı ve uygulayacağı etkinlik önerileri dönütleri için uzaktan tekrar iletişimle, dönütlerin uzman akademisyenlerce gerçekleştirileceği planlanmaktadır. Proje sürecinin sonunda farklılaştırılan öğretim içerikleri diğer okullardaki öğretmenlerin de faydalanabileceği bir öneri e-kılavuzun internet sitesinde yayınlanması hedeflenmektedir. Bu kılavuzun MEB DYS sistemi ile okullara üst yazı ile duyurusu yapılarak da projenin yaygınlaştırılması sağlanacaktır. Proje sonuçları ulusal/uluslararası kongre ve sempozyumlarda sunulacak ve uluslararası hakemli bir dergide makale olarak da yayınlanacaktır
Hedef Kitle
İstanbul İlinde Bilsem De Çalışan Fen Bilimleri, Matematik, Bilişim, Görsel Sanatlar Öğretmenleri.
Anahtar Kelimeler
Eğitimde Bilişim Teknolojileri, Sanat Eğitimi, Özel Eğitim, Matematik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi,