Proje Adı
Türkçe Öğretiminde Teknopedagojik Eğitimler
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KARAMANOĞLU MEHMETBEY Ü. EĞİTİM F. TÜRKÇE VE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ B.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
02.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
06.09.2024
Proje Özeti
Eğitimle teknoloji arasında karşılıklı bir etkileşim söz konusudur. Eğitimdeki ilerlemeler teknolojiyi geliştirmekte, teknolojik gelişmeler de eğitim ortamlarında kullanılabilmektedir. Söz konusu karşılıklı ilişkiden beslenen eğitim teknolojisi, eğitsel amaçlar için kullanılan araç gereçlere yönelik teori ve pratiklerin toplamı şeklinde tanımlanabilir. Gelişen teknolojinin eğitime entegrasyonu, bilimsel bir disiplin olarak eğitim teknolojisinin uğraş alanına girmektedir. Günümüzde ortaya çıkan teknolojik gelişmeler, eğitime yeni bir boyut kazandırmakta, öğretmen ve öğrenci rollerini değiştirmektedir. Bu rol değişimi ülkelerin eğitim politikalarına da yön vermektedir. Çünkü bu gelişmeleri kaçırmanın veya bilgi teknolojilerinin gerisinde kalmanın sonuçları, gelecek yüzyıldaki ülkenin uzak hedeflerine ulaşmasını zorlaştıracaktır. Bu nedenlerden dolayı, 2023 Eğitim Vizyon Belgesi'nde ?Öğrenme Süreçlerinde Dijital İçerik ve Beceri Destekli Dönüşüm? başlıklı ayrı bir yer ayrılmıştır. Sınıf içinde öğretmenlerin sorgulamaya, tasarımsal düşünmeye, kavramsal öğrenmeye yönelik, bireysel ya da grup çalışmasına uygun ortamlar oluşturmalarına dikkat çekilmiştir. Bu projenin amacı da 21. yüzyıl becerileri kapsamında ve 2023 Eğitim Vizyon Belgesi hedefleri doğrultusunda Türkçe öğretmenlerine dijital materyal geliştirme sürecinde yararlanabileceği bağlıca çağdaş uygulamaları tanıtmak; Türkçe öğretmenlerin dijital materyal geliştirmelerini sağlamak ve öğretmenlere bu dijital materyallerle öğretim uygulamaları tasarlama becerileri kazandırmaktır. Ayrıca bu sürecin öğretmenlerin Türkçe öğretimi öz yeterlik algılarına, teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerine ve Türkçe öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerine etkisi araştırılacaktır. Projeye katılacak öğretmenler, Karaman il sınırları içinde görev yapan Türkçe öğretmenleridir. Öğretmenlerin seçiminde daha önce bu tür bir eğitime katılmamış olması dikkate alınacaktır. Proje bir karma yöntem araştırmasına (iç içe gömülü desen) göre tasarlanmıştır. Bu süreçte teori ve uygulamalar birlikte ele alınarak, öğretmenlerden hem nicel hem de nitel veriler toplanacaktır. Projenin nicel boyutunda derecelendirilmiş ölçekler yanında proje ekibi tarafından geliştirilen rubrikler; nitel boyutunda ise öğretmen günlükleri, çalışma yaprakları, gözlem ve görüşme formları kullanılacaktır. Bu projeye katılan öğretmenlerin 21. yüzyılın gerektirdiği becerileri kazanmaları; sınıflarında sorgulamaya, tasarımsal düşünmeye, kavramsal öğrenmeye yönelik, bireysel ya da grup çalışmasına uygun ortamlar oluşturmaları beklenmektedir.
Hedef Kitle
Türkçe öğretmenleri, Edebiyat öğretmenleri, Temel eğitim öğretmenleri.
Anahtar Kelimeler
Türkçe öğretim teknolojileri, dijital materyal tasarlama, öğretim tasarımları, 21. yüzyıl becerileri.