Proje Adı
Ortaöğretim İngiliz Dili Öğretimine Yapay Zaka Teknoloji Araçlarinin Entegrasyonu
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
23.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
27.09.2024
Proje Özeti
Her geçen gün yeni bir teknoloji ile yüzleşmemiz dijital geçiş çağının ortaya koyduğu bir gerçektir. Bu geçiş hem toplum için hem de eğitimin her düzeyi için oldukça yüksek bir değişim gereksinimi doğurmaktadır. ?Z? kuşağı neredeyse doğuştan itibaren teknolojinin içinde olmasına karşın öğretmenlerimiz hala bu konuda çekingen davranıp teknoloji entegrasyonundan kaçmaktadırlar. Bunun nedeni öğretmen eğitiminden başlayarak, kişisel farklılıklara kadar uzanmaktadır. Araştırma çalışmaları teknolojinin eğitimin sürecini ve çıktılarını etkilediğini göstermektedir. Son dönemlerde dikkat çeken teknolojik gelişme Yapay Zekâ (YZ) olarak görülmektedir. YZ ve Dil Edinimi (DE) konularının İngiliz dili öğretiminde entegre edilmiş bir şekilde çalışılması, öğrenenlerin yabancı dil kullanımını arttıracak ve daha yüksek motivasyonla öğrenmelerini sağlayacaktır. YZ, dil öğrenme konusunda büyük bir potansiyele sahiptir. İngilizce öğretmenlerinin temel amacının öğrenenleri öğrenme özerkliği konusunda bilinçlendirebilmek olması istenilendir. Eğitim sistemimiz 21. Yüzyıl becerileri kazanımını hedeflemektedir. Öğrenen özerkliği bu yüzden önem taşımaktadır. Dil edinimini hızlandırmak amacıyla YZ Teknolojilerine sınırsız araç ve uygulama eklenmiştir. Bu araçların seçimi ve kullanımı konusunda Ortaöğretim İngilizce Öğretmenlerinin (OÖİÖ) yeterli bilgisi olmadığı gözlemlenmiştir. Öğretmenlere MEB tarafından Avrupa Birliği Dil çerçevesi (CEFR) rehberliğinde hazırlanmış bir müfredat sunulmuştur. Bu müfredatın uygulanması konusunda öneriler vardır ama bu öneriler bağlayıcı değildir. Gözlemlerimizin sonucu İngilizce Öğretmenlerinin müfredatı takip etme nedenleri öğrencilerin dili kullanma amacından çok sınavlarda başarılı olmaları için olduğu bu nedenle de teknolojiye çok fazla yer vermediğini göstermiştir. Oysaki YZ Teknolojilerinin kullanımı bireysel farklılıkları gözeterek, motivasyonu yüksek tutarak dil öğretimini ve edinimini sağlar. Bu projenin amacı, OÖİÖ İngilizce öğretimi sürecinde YZ Teknolojilerini kullanmalarını sağlamaktır. Bu amaçla Büyükçekmece Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından seçilecek 40 OÖİÖ 6 günlük bir eğitim programı düzenlenecek ve uygulanacaktır. 6 günlük eğitimde; 1) Temel Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi konusunda YZ destekli dilbilgisi oyunları, sanal kelime kartları, 2) İletişim becerileri geliştirme için YZ destekli konuşma, Çevrim içi uluslararası konuşma, Dil değişim programları ve uygulamalar, 3) Proje Tabanlı Öğrenme için YZ destekli projeler yapma, Dil analizi yapmak için YZ destekli çalışmalar yapmak amaçlanmaktadır. Öğretmenlere Yapay Zekanın sunduğu teknolojiler tanıtılacak ve bu teknolojilerin seçimi ve uygulanması konusunda eğitim verilecektir. Öğretmenler YZ teknolojilerini uygulayacak ve sunumlar yapacaklardır.
Hedef Kitle
İstanbul Büyükçekmece Merkez İlçesinde Bulunan Ortaöğretim Seviyesinde Çalışan İngilizce Öğretmeni
Anahtar Kelimeler
Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi, Yapay Zeka, Dil Eğitiminde Teknoloji Kullanımı,