Proje Adı
İngilizce Öğretiminde Ters Yüz Öğrenme Modeli Çerçevesinde Artırılmış Gerçeklik Ile Materyal Tasarımı Ve Uygulamaları
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
03.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
06.09.2024
Proje Özeti
a) Amacı İngilizce öğretmenlerinin ters yüz öğrenme yaklaşımına göre öğrenme ortamı tasarımı ve ters yüz öğrenmeyi etkili şekilde uygulamak üzere artırılmış gerçeklik uygulamaları ile öğretim materyali geliştirme becerilerine katkı sağlaması amaçlanmaktadır.
b) Kapsamı ve Hedef Kitlesi Projenin, İngilizce öğretmenlerinin, yenilikçi öğrenme modeli çerçevesinde artırılmış gerçeklik teknolojisini ve yenilikçi uygulamaları kullanarak etkileşimli ve güdüleyici öğrenme ortamı ve materyali tasarlama becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlaması hedeflenmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurum ya da kuruluşlarda görev yapan 25 İngilizce öğretmeni projenin hedef kitlesini oluşturacaktır. Katılımcıların özellikle Türkiye'nin farklı bölgelerinde görev yapan ve yenilikçi eğitim teknolojilerini derslerinde temel düzeyde kullanabilen öğretmenlerden oluşması hedeflenmektedir.
c) Yöntemi ve Sonucu 03 Eylül-06 Eylül 2024 tarihleri arasında Ankara Başkent Üniversitesi'nde gerçekleştirilmesi planlanan bu projede dört günlük yüz yüze eğitim etkinlikleri planlanmıştır. Yüz yüze eğitimde öncelikle teknoloji ile zenginleştirilmiş ters yüz öğrenme etkinliklerinin hazırlanması konusunda etkinlik yapılacaktır. Daha sonra dil öğretiminde dört temel dil becerisi olan okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik artırılmış gerçeklik uygulamaları ile materyal tasarımı yeterliliklerinin geliştirilmesi üzerine uygulamalı etkinlikler planlanmaktadır. Etkinlik öncesi etkinlik kitapçığı ve ilgili etkileşimli materyaller katılımcılarla paylaşılacaktır. Etkinliklerde hem İngilizce öğretiminde alan uzmanı hem de eğitim teknolojileri alan uzmanı görev alarak materyal tasarımında deneyimlerini paylaşacak, Artırılmış/sanal/karma gerçeklik, tartışma gibi farklı yöntem ve teknikleri kullanarak, bireysel ve işbirliğine dayalı grup çalışmaları yaparak etkileşimli uygulamaya dayalı etkinliklerde katılımcılara rehberlik edecektir. Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ortaya konulması amacıyla Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Ölçeği ve proje hedeflerinin gerçekleşme durumunu belirlemek amacıyla anket ve görüşme soruları kullanılacaktır. Öğretmenlerin demografik değişkenleri ile proje öncesi ve sonrası TPAB bilgileri araştırılacak, elde edilen veriler analiz edilerek sonuçlar bilimsel (bildiri, makale) bir yayına dönüştürülerek yaygın etkinin sağlanması hedeflenmektedir. Projede verilecek eğitimlerin, öğrenme deneyimlerinin paylaşımlarının, İngilizce öğretiminde eğitim ve öğretime özgü yenilikçi yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerin etkileşimli olarak kazandırılmasını, kullanılmasını ve yaygınlaştırılmasını sağlamak amacına katkıda bulunması hedeflenmektedir.
Hedef Kitle
Milli Eğitim Bakanlığı'na Bağlı Kurumlarda Görev Yapmakta Olan İngilizce Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
İngilizce Öğretmenleri, Dijital Öğretim Materyali, Öğrenme Ortamı Tasarımı, Yabancı Dil Öğretimi, Bilgisayar Destekli Materyal Geliştirme, Artırılmış Gerçeklik