Proje Adı
Yenilikçi Sınıflar, Sürdürülebilir Yarınlar: Sınıf Öğretmenleri Yapay Zekâ Destekli Dijital Hikâyeler Geliştiriyor
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT Ü. EREĞLİ EĞİTİM F.
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
24.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
30.06.2024
Proje Özeti
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi'nin başvuru sahibi olduğu proje, sınıf öğretmenlerinin UNESCO Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedeflerini (SKH); Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi/Sosyal Bilgiler dersleriyle ilişkilendirerek yapay zekâ destekli dijital hikâyeler oluşturmalarını amaçlamaktadır. Aynı zamanda projeye katılacak öğretmenler, ilkokul öğrencilerinin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek için metinlere yönelik anlam kurma soruları yazacak ve Web 2.0 araçlarını kullanarak bu sorularla dijital etkinlikler üreteceklerdir. Bu amaçla öğretmenlere yapay zekâ, dijital hikaye oluşturma, anlam kurma sorusu yazma, Web 2.0 araçları ve SKH ile ilgili eğitimler verilecektir. Projeye Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan 30 sınıf öğretmeninin katılması planlanmaktadır. Proje, okulların seminer dönemi olan 24-30 Haziran 2024 tarihleri arasında Karadeniz Ereğli Öğretmen Evi'nde gerçekleştirilecektir. Sınıf öğretmenleri, proje çerçevesinde sürdürülebilir kalkınma hedeflerini farklı disiplinlerle ilişkilendirerek ilkokul öğrencilerine yönelik yapay zekâ destekli dijital hikayeler hazırlayacak ve bu hikayelere yönelik üst düzey düşünme becerilerini kullanmalarını sağlayacak Web 2.0 destekli etkinlikler geliştireceklerdir. Proje öncesinde ve sonrasında katılımcılardan nicel ve nitel veriler toplanacağı için projede karma yöntem modeli kullanılacaktır. Nicel kısımda, öğretmenlerin dijital hikâye araçlarını kullanma yetkinliğini, yapay zekâya yönelik genel tutumlarını ve dijital materyal oluşturabilme öz-yeterliliklerini belirlemek amacıyla çeşitli ölçekler kullanılarak veri toplanacaktır. Elde edilecek veriler cinsiyet, mesleki kıdem gibi değişkenler bakımından incelenecektir. Nitel kısmına yönelik ise yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılacaktır. Elde edilecek veriler analiz edilerek sonuçlar bilimsel bir yayına (bildiri, makale) dönüştürülecektir. Proje sonuçları ayrıca projenin web sayfasından ulusal ve uluslararası boyutta yaygınlaştırılacaktır.
Hedef Kitle
Sınıf Öğretmeni
Anahtar Kelimeler
Problem Çözme ve Analitik Düşünme, Web 2.0 Araçları, Dijital Hikaye, Yapay Zeka, Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim, Sınıf Öğretmeni,