Proje Adı
Bilgi İşlemsel Düşünmenin Disiplinlerarası Bir Yaklaşımla Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimlerine Entegrasyonu
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
NECATİ TOPAY MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
02.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
07.09.2024
Proje Özeti
Bu projenin amacı, disiplinler arası bir yaklaşımla tasarlanan bir mesleki gelişim eğitimi aracılığıyla Batı Akdeniz Bölgesinin farklı yerleşim alanlarında çalışan matematik öğretmenlerinin sınıflarına taşıyabilecekleri Bilgi İşlemsel Düşünme (BİD) entegre disiplinlerarası matematik öğretim yaklaşımları hakkında geniş bir perspektif edinmelerini, temel düzeyde BİD entegre matematik öğretimi pedagojik bilgisine sahip olmalarını ve sınıflarında kullanmak üzere BİD entegre matematik etkinlikleri, görevleri ya da uygulamaları tasarlayabilmelerini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, matematik öğretmenlerinin BİD entegre matematik öğretim yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi edinmelerine yönelik Bilgisayarsız Kodlama, Blok Tabanlı Kodlama, Blok Tabanlı Metin Kodlama, Metin Tabanlı Kodlama, Kodlayarak Modelleme ve Robotik Kodlama etkinliklerini içeren bir mesleki gelişim eğitimi planlanmıştır. Altı gün sürecek eğitim kapsamında BİD'in doğrudan matematik ve geometriye entegrasyonu ile BİD'in dijital oyunlaştırma ve hikayeleştirme, sanat, müzik, istatistik, finans, FeTeMM, katı modelleme ile mantık ve kriptoloji disiplinleri aracılığıyla matematiğe entegrasyonunu içeren 21 etkinlik gerçekleştirilecektir. Etkinliklerin içinde yapılan kodlama türleri ile ilgili bilgilendirmeler yapılacak ve bu etkinliklerin içinde ve dışında yaratıcılık ve tartışma zamanı bölümlerine yer verilecektir. Bunlar haricinde matematik eğitiminde BİD ve dijitalleştirmenin önemi ile ilgili sunumlara yer verilecektir. Faaliyetler ağırlıklı olarak bilişim sınıfında olmak üzere atölyelerde ve doğada gerçekleştirilecektir. Proje Ülkemizin Batı Akdeniz Bölgesinde kadrolu olarak çalışan 25 matematik öğretmeniyle gerçekleştirilecektir. Projenin amacına uygun bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için proje ekibi matematik öğretimi veya BİD üzerinde uzmanlaşmış kişilerden oluşturulmuştur. Projenin öğretim süreci öncesinde, boyunca ve sonrasında çeşitli ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri (BİD Ölçeği, BİD Yeterlilik İnançları Ölçeği, Matematik için Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği, BİD entegre Matematik Öğretimi Pedagojik Yaklaşım Görevleri, görüşmeler gibi) ile toplanan nicel ve nitel veriler, bağımlı ortalamalar t-testi ve içerik analizi kullanılarak analiz edilecektir. Proje sonunda katılımcıların, BİD entegre matematik görevleri ile baş etme ve BİD entegre matematik öğretme becerileri edinmeleri ve BİD'lerini, BİD öz-yeterlilik inançlarını ve teknolojik pedagojik içerik bilgilerini artırmaları beklenmektedir.
Hedef Kitle
Batı Akdeniz Bölgesi Matematik Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Disiplinler Arası Çalışma, Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Matematik Öğretimi, Matematik Eğitimi,