Proje Adı
Yeni Nesil Öğrenme Ortamlarında Matematik Eğitimi: Teknoloji Uygulamaları
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
KARAMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
24.06.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
28.06.2024
Proje Özeti
İlerleyen teknolojinin yeniliklerinin öğrenme ortamlarına entegre edilmesinin eğitimi olumlu yönde etkilediği bilinmektedir. Bu doğrultuda öğretmenlerin ders ortamında öğrencilerin bilgilere kendilerinin ulaşması için öğrenci ihtiyaçlarına uygun olarak teknolojik araç-gereçlerden ve materyallerden yararlanmaları öğretimde etkililiği artıracaktır. Geçmişten günümüze matematik eğitiminde teknolojinin öğrenme alanlarında birçok farklı kullanımı olmuştur. COVID-19 salgınıyla birlikte daha yaygın hale gelmiş olan uzaktan eğitimde matematik öğretimine her an hazırlıklı olmanın önemi daha da artmıştır. Bu kapsamda, matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimle birlikte teknolojinin sunduğu fırsatları derslerinde kullanmalarının gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda proje kapsamında ilköğretim matematik öğretmenlerine matematik eğitimi alanında kullanılabilecekleri yapay zeka araçları, web uygulamaları, mobil uygulamalar, arttırılmış gerçeklik araçları, dinamik matematik yazılımları gibi teknolojik araç ve gereçlerinin kullanımına ilişkin bilgi sahibi olmaları, bu araçlara karşı farkındalık oluşturmaları, teknolojik araçları kullanarak öğrencilerin bireysel farklılıklarına yönelik planlı etkinliklerin tasarlanması hakkında fikir oluşturmaları ve etkinlikler tasarlamaları beklenmektedir. Etkinlikler, matematik dersi öğrenme alanlarına göre öğrencilerin en fazla zorlandıkları konular temel alınarak yaparak-yaşayarak öğrenmenin esas alındığı yöntem ve stratejiler kullanılarak oluşturulmuştur. Bu proje ile ilköğretim matematik öğretmenleri; derslerinde kullanabilecekleri birçok teknolojik araç-gereçleri tanıyacak, farklı etkinlik örneklerini inceleyecek ve uygulamalı eğitimlerle çeşitli etkinlikler tasarlama fırsatı bulacaklardır. Projede görev alacak akademisyenler vasıtasıyla üniversite ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokullar arasında köprü kurulması sağlanacak ve böylelikle teori ile uygulama bir araya getirilmiş olacaktır. Bu doğrultuda, projenin katılımcıları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ortaokullarda görev yapmakta olan 30 ilköğretim matematik öğretmeni olarak belirlenmiştir. Katılımcılar, kısıtlı eğitsel ve teknolojik imkanlara sahip okullarda görev yapmakta olan ve bu tür projelere daha önce katılmamış olanlar arasından belirlenecektir. Katılımcıların proje sürecinde edindikleri bilgi ve becerileri değerlendirmek ve bilimsel yorumlar yapmak amacıyla, görüşme formu ve memnuniyet anketinin yanı sıra zihin haritaları, resim çizme, KWL (Ne biliyorum? Ne öğrenmek istiyorum? Ne öğrendim?), teknoloji farkındalık ölçeği gibi çeşitli ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanılması planlanmaktadır.
Hedef Kitle
İlköğretim Matematik Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Teknoloji Entegrasyonu, Mobil Uygulamalar, Girişimcilik, Eğitimde Yenilikçi Uygulamalar, Yapay Zeka, Eğitim Teknolojileri, Bilim, Teknoloji ve Toplum, Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi, Matematik Eğitimi,