Proje Adı
İngilizce Öğretiminde Konuşma Ve Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Sosyal Medyanın Ve Eğitim Alanındaki Dijital Uygulamaların Kullanımı
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
18.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
21.09.2024
Proje Özeti
Bu çalışmayla teknolojiyi ve sosyal medyayı aktif kullanan lise öğrencilerine öğretim veren İngilizce öğretmenlerine, eğitim alanındaki dijital uygulamalar ve bunlar içerisinde yaygın bir kullanım alanına sahip olan sosyal medya hakkında bilgi verip; İngilizce öğretiminde konuşma ve yazma becerilerinin gelişmesinde dijital uygulamalar ve sosyal medyanın kullanım farkındalığını arttırmak amaçlanmıştır. Çalışmada İngilizce öğretmenlerinin ülkemizde eğitim alanında en çok kullanılan dijital uygulamalar olan; Ims hızlı mesajlaşma servisleri, Ders yönetim sistemleri, Kahoot, Powtoon, Crosswordlabs, Wondershare Filmora, LearningApps, Padlet, Podcast-ses kayıt ve Arttırılmış sanal gerçeklik programları ile sosyal medyada en çok kullanılan uygulamalar olan Youtube, Facebook, Telegram, Instagram, Twitter(X), Whatsapp, Snapchat ve Tik Tok'un İngilizce konuşma ve yazma becerilerine katkısı hakkında farkındalıkları arttırılacaktır. Farkındalıkları artan öğretmenlerin çalışmalarında bu dijital uygulamaları ve sosyal medyayı kullanacaklarına inanılmaktadır. Projedeki etkinliklerin içeriği; eğitimde kullanılan dijital uygulamalar ve sosyal medya kullanımı ile öğrencilerin günlük hayattan bir ihtiyaç, durum veya problemi tanımlamalarını gerektiren konuşma ve yazma uygulamalarını kapsayacak şekilde belirlenmiştir. Çalışmada eğitimde kullanılan dijital uygulamalar ve sosyal medya uygulamaları ile dil öğretiminin dört temel becerisinden konuşma ve yazma becerisinin geliştirilmesi üzerinde durulmuştur. Seçilen etkinlikler bu iki becerinin kazanımını içerecek şekilde düzenlenmiştir. Projenin amaçları doğrultusunda eğitimde kullanılan dijital uygulamalar ve sosyal medyanın yabancı dil öğretimi üzerine etkileri konularında yapılan çalışmalar incelenerek; bu dijital uygulamalar ve sosyal medyanın yabancı dil öğretimi üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğu niteliksel çıkarımlar yapılarak açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma süresince yapılan etkinliklerin öğretmenler üzerindeki etkileri tespit edilecektir. Çalışmanın hedef kitlesi liselerde görev yapan İngilizce öğretmenleri olarak tespit edilmiştir. Çünkü teknolojiyi ve sosyal medyayı lise öğrencileri daha çok kullanmaktadır(Body ve Ellison; 2007). Günümüzde yabancı dil olarak İngilizce öğrenmek büyük bir önem arz etmektedir. Hayatın her alanına akseden eğitim alanındaki dijital uygulamalar ve sosyal medya kullanımı ile öğrencilerin İngilizce öğrenmeleri, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeleri gelecek açısından öncelik teşkil etmektedir. Bu sebeple bu proje planlanmıştır ve alana katkı sunacağı düşünülmektedir.
Hedef Kitle
Doğu Anadolu Bölgesinde Liselerde Görev Yapan İngilizce Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Dijital Teknolojiler, Sosyal Medya, Konuşma, Yabancı Dil Olarak İngilizce, Yazma Becerileri,