Proje Adı
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İstatistiksel Akıl Yürütme Becerilerinin Geliştirilmesinde Veri Modelleme Etkinliklerinin Kullanımı Ve Oluşturulması Öğretmen Eğitimi
4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı
Proje Numarası
Yürütücü Kurum Adı
SAMSUN CANİK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi
16.09.2024
Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi
21.09.2024
Proje Özeti
Bu projenin amacı okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin çocukların istatistiksel akıl yürütme becerilerini; yani verinin farkına varma, veri okuma, veri oluşturma ve veriyi temsilleştirme gibi becerilerini okul öncesi dönemde örgün eğitim ortamında veri modelleme etkinlikleri aracılığıyla geliştirilebilmesine olanak sağlayacak fırsatlar yaratmaları için gerekli desteği sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışma öğretmenlere veri modelleme etkinlikleri aracılığıyla çocukların istatistiksel akıl yürütme becerilerini geliştirmelerine olanak sağlayacak fırsatlar yaratma desteği vermenin yanı sıra, etkinlikleri veri modelleme yaklaşımının doğasına en uygun biçim olan grup çalışması biçiminde yürütmeye rehberlik ederek çocukların 21. yüzyıl becerilerinden olan problem çözme, eleştirel düşünme, iletişim, işbirliği gibi becerilerini de geliştirebilmesine olanak sağlayacak desteği vermeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda 20 Mayıs 2024-25 Mayıs 2024 tarihleri arasında Samsun İli Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde görev yapan en az örgün bir okul öncesi eğitim lisans programı mezunu olan 24 okul öncesi eğitimi öğretmenine kuramsal ve uygulamalı veri modelleme eğitimleri verilecektir. Katılımcılarımız amaçlı örnekleme yöntemine göre seçilecektir. Projemizin için tasarlanan eğitimler alanında en az doktora derecesine sahip uzmanlar tarafından verilecektir. Uygulamalar öncesinde, sırasında ve sonrasında yarı yapılandırılmış görüşme formları (İstatistiksel Akıl Yürütme ve Düşünme Becerileri Görüş Formu, Veri Modelleme Görüş Formu ve Proje Değerlendirme Formu) aracılığıyla veri toplanıp betimsel analiz yöntemiyle çözümlenecektir. Bu çalışmanın sonrasında katılımcı öğretmenlerimizin grup çalışması yöntemiyle istatistiksel akıl yürütme becerilerini geliştirici özgün veri modelleme etkinlikleri tasarlaması beklenmektedir. Ayrıca katılımcıların tasarladıkları etkinliklerin istatistiksel akıl yürütmeyi ne derecede geliştirdiğini ve bu becerilerin nasıl geliştirildiğini fark etmeleri beklenmektedir. Katılımcıların tasarladığı etkinlikler veri modelleme derecelendirme ölçeğine göre değerlendirilecektir. Alınan veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenecektir. Proje sürecinde geliştirilen etkinlikler ulusal bir yayınevi tarafından basılarak (e kitap) ilgililerin erişimine açılacaktır. Ayrıca projenin etkinlik geliştirme süreci uluslararası bir eğitim dergisinde yayınlanacaktır.
Hedef Kitle
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenleri
Anahtar Kelimeler
Veri Modelleme, Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi, Akıl Yürütme, Etkinlik Geliştirme,